Amalan Bonda: Dicelah Kebimbangan dan Ketakutan.

Pengikut

Jumaat, 9 Oktober 2015

Dicelah Kebimbangan dan Ketakutan.


                                                  Bagaimana rasanya jika diri dan hati
                                       sentiasa berada dicelah Kebimbangan dan Ketakutan ?










Lenakankah tidur kita ?
selesakah dalam kehidupan harian kita ?
gembirakah kita ?
bahagiakah kita ?






Apa yang dibimbangkan ?
dan apakah pula yang ditakutkan ?











" Saya tak bimbang pasal duit bonda kerana pendapatan saya
Ahamdulillah dengan keberkatan rezeki dan usha saya..
yang saya BIMBANGKAN ialah kehilangan isteri dan anak2 ..
saya TAKUT jika saya tidak berikhtiar dari sekarang
merawat masalah saya ini segala kegembiraan dan kebahagian
yang ada selama ini HILANG
dan sekarang pun dalam kaadaan saya yang begini
isteri sudah mula bersunggut
dan erti kegembiraan dan Kebahagiaan itu
sudah pun beransur -  ansur BERKURANGAN... "









BAGAIMANA SERIAU TAK ....  ?











Salam semesra kasih ku nan abadi
             Hanna Al Hannah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan