Amalan Bonda: Kesengsaraan seorang suami..

Pengikut

Rabu, 2 September 2015

Kesengsaraan seorang suami..









Dia...
Berusia seawal tiga puluhan
dari kesuraman wajahnya
dapat dianalisakan
yang dia menggalas beban masalah
yang teramat berat...
tiada kecerian
TIADA SENYUMAN






Tujuh tahun berkahwin
di kurniakan seorang zuriat
berusia enam tahun..






" Saya tidak bergaji besar Bonda
tidak mampu  memenuhi segala kehendaknya
tetapi saya berusha mengadakan segalanya
yang termampu oleh kemampuan saya.. "








Sekedar gambar hiasan








" Bonda tau tak setiap kali ingin bersamanya
dia menggelak dan  menepis ..
menghina dengan kata2 yang amat terkesan
di hati saya .. membandingkan saya
dengan suami2 kawan2nya
ada itu... ada ini ..
saya amat kecewa dah 5 tahun kaadaan begini
saya sayang dia bonda teramat menyayanginya
nak taknak bila saya tak tahan
saya melepaskanya sendiri
 " SAYA ONANI..  "







Sekedar gambar hiasan sahaja







" Hidup saya serba tak betul
serba tak kene sikit2 marah
marah...  dan marah
akhirnya benda saya ni pun takut nak bangun
dan akhir2 ni kadang2 bangun kadang2 tidak
dalam waktu empat lima bulan kebelakang ini
LANGSUNG TAK BANGUN...  "







Dapat dilihat dengan jelas
ada butiran2 kaca yang berkaca
di birai matanya..





Dan...

Apabila seorang
 
LELAKI MENANGIS

ini bererti beban yang digalas
sudah sudah tidak berdaya lagi

UNTUK TERUS DI GALAS !  !  !








Salam semesra kasih ku nan abadi
       Bonda Hanna Al Hannah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan