Amalan Bonda: Ogos 2015

Pengikut

Selasa, 25 Ogos 2015

Kopi ohhh kopi part 2..

1 kelemahan lelaki ialah
pantang terdengar atau pun terjumpa
dengan apa pun jua yang berhubung kait
dengan KELELAKIANYA..
semuanya pakai redah je .




Tanpa difikir dan memikirkanya ...





Rata rata setiap  pesakit yang datang
bercerita tentang kopi
cerita cerita mereka semuanya agak sama





1 -  Lepas minum badan serta merta jadi panas

2 -  Degup Jantung jadi kencang

3 -  Muka jadi merah

4 -  Jika benda tu naik pun ia tak  nak turun turun
      2 ke 3 jam ada ketikanya sampai 3 ke 4 jam

5 -  Dah naik ia jadi kebas cubit pun tidak terasa
      malah muka pun turut kebas ...

6 -  Naiknya tidak menentu...
      ada yang memberi tahu terkadang waktu yang di kehendaki
      dia tak naik esoknya tengah tengah  kerja di  pejabat dia naik
      mencacak tak turun turun.. dua tiga jam.





Fikirkanlah sendiri
Jika semua ingin mengambilnya
Atau pun ingin terus Mengambilnya..






KEKUATAN ITU
DATANGANYA DARI DALAM DIRI






BUKAN DARI DALAM KOPI !






Sekedar gambar  hiasan ..





Lama atau pun sekejap ...




Ia adalah permainan Naluri dan Minda Anda..






TIDAK ADA UNDANG2
DALAM PERLAKUAN SEXSUAL





TETAPI IA ADA CARA
DAN ATURCARANYA ..  !






Berhenti disini dulu
Berjumpa lagi dilain cerita..




     Salam ya salama
Bonda Hanna Al Hannah

Selasa, 18 Ogos 2015

Kopi ohhh kopi part 1 ...

Gara2 kopi memberi kesengsaraan lebih 2 tahun kepada seorang isteri..,





Pertengahan Ramadhan lalu ..
dia menghubungi talian amalan bonda
dan terus membuat temu janji sebelah malamnya.






" Saya tak tau apa masalah saya sebenarnya
( Dalam sebak menahan tangisan )
setiap kali bersama suami dia setiap kali itulah
menyatakan dia tidak pernah mendapat kepuasan dengan saya
dan jarang sanggat dia keluar.. "







" Dia akan marah tak bercakap berhari2
dan sentiasa mengugut saya untuk berkahwin lagi.. "






" Apa yang dia bagi tahu pada saya
barang awak ni saya tak rasa apa2 pun..
saya sedih sanggat.. tolonglah saya bonda.. "









Setelah Bonda membuat pemeriksaan keatasnya ternyata dia bebas dari permasalahan keputihan
namun rahimnya agak membengkak sedikit dan keluar sedikit hampir kepermukaanya ..
( Sekedar gambar hiasan sahaja )






Dia diberiksn rawstan penuh
menggembalikan kesempurnaanya
sebagai seorang wanita, selama tiga hari berturut2
untuk menjadikanya " Prisis Seperti Perawan Semula..."
dalam tempuh rawatan inilah dia menceritakan segalanya
bila Bonda bertanya apa masalah sebenar suaminya
yang mengatakan TIDAK PUAS
dan TIDAK RASA APA2 PUN...







" Dulu.. sebelum dia minum kopi tu
dia ok Bonda cuma agak cepat saya tak kesah ..
walau pun saya jenis lambat keluar ... 2 tahun lepas
dia amalkan minum satu  jenis kopi bila dia rasa nak
dia minum kopi tu, pastu dia main lama sampai
2 jam pun dia tak keluar2 sampai saya rasa penat sanggat
terkadang sampai saya menangis minta dia berhenti
belakang dan pinggang saya sakit macam nak tanggal
peha saya rasa macam nak tercabut
dia tak juga keluar2 .. itu yang membuat dia marah
dan dia kata saya ni tak rasa apa2 pun.. "







Bonda cuma tersenyum mengganguk
" Ooooooh begitu ceritanya... "









Untuk cerita selanjutnya
kita jumpa di Part 2 .. hehe
Tungguuuuuuuuuu.....









Salam semesra kasih ku nan abadi dari
         Bonda Hanna Al Hannah









Selasa, 11 Ogos 2015

Salam penghujung Syawal..

salamun alaik..







Sedar tak sedar
kita sudah pun berada di penghujung syawal
tiada percutian bagi amalanbonda
sejak dari malam hari raya
pesakit terus bertali arus
memahami waktu terluang mereka
dikesempatan beginilah mereka mereka ada ruang
untuk menjalani rawatan ( Cuti hari lebaran )









MAKA...



Waktu yang beginilah
amalanbonda korbankan
demi Erti Perkhidmatan
yang di perlukan..
datang dari jauh dan dekat
berusha menerima
dengan penuh tanggung jawab
dan penuh penghurmatan.









Inn Shaa ALLAH
di pertemuan akan datang
kita akan  menyelak
satu demi satu
kes kes dari fail rawatan
yang dapat kita kongsikan
disepanjang rawatan pakej tawaran
Ramadhan & Aidil Fitri
sebagai iktibar
dan garis panduan juga PEDOMAN.
buat semua pembaca pembaca
halaman kerdil ini
yang di Rahmati Allah snw.. Aamiin














             
                                   


















             
                   Bonda Hanna Al Hannah