Amalan Bonda: Mac 2015

Pengikut

Isnin, 30 Mac 2015

Fikir berjuta kali sebelum buat...

Salam di akhir Mac ini
diharapkan semuanya sejahtera belaka ya.
memandangkan asakan - asakan kes
dalam 2 3 bulan ini seolah kes yang sama je
rasanya atas masalah yang serupa
amalan bonda tidak dapat berdiam diri lagi
terpaksa juga membebel disini walau sebelum ini pun
sudah terlalu banyak di perkatakan dan di  ingatkan
masih juga banyak lagi yang melakukanya ?




TAK CUKUP KE DENGAN PEMBERIAN ALLAH ?

MENSYUKURI NEKMAT DAN RAHMAT PEMBERIANYA
ADALAH TERLEBIH BAIK DARIPADA

PANDAI-PANDAI SENDIRI MENGUBAH CIPTARAHMATNYA





Kalau semakin CANTIK takpelah juga
ini semakin HUDUH lagi BURUK
MENGERUN DAN MENAKUTKAN
BILA MELIHAT RUPANYA...




APA YA ?  ?  ?
BERANI BUATLAH !  !  !







Kenal tak ni apa ? lebih kurang  beginilah rupanya...






MARAH !



Gara - gara nak buat bini sayang kut
silap - silap bini MELAYANG
TERBANG............................................ HILANG !
guna kurniaan "Akal lah beb ooooooiii la weeeiii  !




Allah dah cukup BIJAKSANA MENCIPTAKANYA
mengikut persesuaian diri setiap hambanya.





DULU.....
 

Dah pernah disuarakan di sini buat besar
dialah vital yang paling terhuduh di dunia
bergembol - gembol macam UBI KENTANG !






Cantik ke jika dah jadi begini rupanya ?







YANG INI PULAK MACAM BUAH JAMBU GAJUS !






Vital berfungsi dengan tekanan darah 100%
melalui kedudukan saraf yang baik
banyak sangat dah dijelaskan disini tak juga reti - reti




CUCUK INJEK BUAT BESAR... KONONYALAH






FIKIR !


1 -  Apakah jenis cecair yang dimasukan ?

2 - Apakah kemudharatanya ?

3 - Mampukah saluran darah ( Urat Zakar anda )
     menapung darah sebanyak itu ?

4 - Mampukah kekuatan Zakar anda untuk tegak mencacak
     sedangkan bila dah dibesarkan kandungan cecair didalam kulit zakat
     MEMBERATKANYA !

5 - Macamana nak masuk nak tembus dengan rupa yang begitu ?

     BESAR SANGAT KE LUBANG FARAJ ISTERI ?






KEMUDIAN.....


Buat temu janji datang
untuk jalani rawatan


DAH CACAT !
DAH TAKDA RUPA KEMALUAN MANUSIA LAGI DAH  !




Banyak lagi yang hendak dikhabarkan disini
sampai ada yang jadi BURUK /BUSUK


MEMBENGKAK MENANAH
AKHIRNYA DI POTONG DOCTOR
DAH HAMPEH TAK BERGUNA LAGI !  !  !




TAKBIR !

ALLAH HU AKBAR !




UmmulHanna Al Hannah

Rabu, 18 Mac 2015

Manis tersiksa..





Dalam menangani permasalahan ini
terlalu banyak yang bertanya
seolah mereka tidak pernah tahu
atau pun disengajakan untuk tidak ambil tahu
munkin ...
tidak ada maklumat atau penjelasan
' Memberi tahu.. '




Sepanjang pengalaman.





Menerima dan merawat pesakit-pesakit
purata yang datang adalah
yang sudah menanggung penderitaan bertahun-tahun
ini banyak kali diberi tahu disini
namun masih juga bertanya lagi
dan tiada jenuhnya juga
untuk terus menyatakanya
lagi...
dan lagi...






Gejala kencing Manis..


1 -  Apabila kadar gula ada didalam darah
      menyebabkan darah menjadi agak pekat
      dan ini menjadikan tolakan darah agak perlahan.
      sedangkan vital lelaki berfongsi
      100% dengan darah sahaja.



2 -  Ubat dari hospital yang diambil sedikit sebanyak
       secara runtin / berterusan
       menjejaskan prastasi sexsual.
       ini diperakui sendiri oleh doctor
       yang pernah menjalani rawatan.
       dan pesakit-pesakit sendiri yang menjelaskanya
       

      " Semenjak saya mula mengambil ubat kencing manis di hospital
         sejak itulah dia mula tak bangun.. "





3 -  Menyimpan permasalahan terlalu lama
      kerana kurangnya berkeyakinan
      dengan cara rawatan alternative
      ada pesakit yang datang
      setelah mengidapnya bertahun-tahun
      sampai berbelas tahun...






Diantara gejala kejutan saraf kepada pengidap kencing manis
( Sekedar gambar hiasab sahaja )






Inilah yang banyak menimbulkan
persoalan dan pertanyaan
bolehkah ia dirawat / disembuhkan
amalanbonda cuma memberikan rawatan..
terbaik yang termampu dilakukan
yang menyembuhkan Hanya Allah s.n.w.





Sering juga disoal..
" Benarkah Kencing Manis tidak boleh diurut ?




CARILAH JAWABAN SENDIRI



' Kalau dah saraf mula mengecut
 tekanan darah dah tidak lancar / laju ... '








Salam semesra kasih ku nan abadi
      UmmulHanna Al Hannah








   

















Rabu, 11 Mac 2015

Yang perlu dipahami dan ketahui..

Kapsul Arus Muara amalanbonda
( Untuk Kesihatan Lelaki )







Berkali kali 
mengatakan untuk memberikan satu kepahaman
membantu untuk lebih jelas dan menjelaskan
mejalani rawatan luaran
di ikuti dengan permakan ubat untuk dalaman
ini hendaklah diambil kira
dan di kira amat penting.





Pengambilan ubat herba
dia agak berbeza dan ada perbezaanya
dengan ubat sain morden
pengambilan dalam masa tertentu
yang berterusan akan lebih membantu
ke arah KESEMBUHAN.
yang MANTAP dan JITU





INILAH YANG PERLU DIPAHAMI !





Lebih - lebih lagi
apabila adanya FAKTOR USIA
dan masalah DIABETES dan HIGH BLOOD



Seanag cakap melayunya
KENCING MANIS dan DARAH TINGGI



Bertindak AWAL
untuk mendapatkan rawatan
adalah satu daya KEBIJAKSAAN ANDA !







           BONDA
UmmulHanna Al Hannah









Isnin, 9 Mac 2015

Kebijaksanaan..

Kebijaksanaan memikirkan tentang bagaimana
untuk mengelak diri dari menghadapai sesuatu
yang membawa kepada kemudharatan yang berpanjangan
atau seterusnya berkekalan
ianya bergantung kepada cara
kita berfikir ke arah yang membawa
kepada kebaikan dan bertindak
untuk menanganinya.



Menangguh..
atau pun membiarkan tanpa bertindak
merupakan tidak ubah seperti kita menyimpan
sebiji buah yang masak meranum
apa akan terjadi ?



Dah tentu ia busuk dan buruk berulat !













FIKIR - FIKIRKANLAH !  !  !








Salam semesra kasih ku nan abadi
     UmmulHanna Al hannah