Amalan Bonda: Keyakinan Tercabar...

Pengikut

Sabtu, 31 Januari 2015

Keyakinan Tercabar...

" Saya seorang studen boleh ke saya minta kurang ?

Boleh tak mintak KURANG juga
masalah tu sebelum datang  ?
bawak masalah ciput jer

Bagangnya tidak paham - paham bila di berikan penjelasan

Berusia 22 tahun

Dah 2 tahun benda Allah tu mampus langsung tidak bernyawa

Akibat onani tegar

Apa yang hendak di kesalkan lagi ?

Terima ajelah padahnya..


26/ 1/2015

" Saya dah masukan duit booking 200rm ke dalam acc amalanbonda "
   esok saya datang kul 2 petang... "

Esoknya tepat 2 petang dia sampai

Terus dipersilakan kebilik rawatan

Sampai di pintu pejabat dia nak masuk tak masuk teragak - agak pulak..

" Saya nak buat pemeriksaan dulu boleh tak bonda..? "

Punyalah menyirapnya Tuhan je yang tahu
memang dia tak paham dan tak reti bahasa
dengan apa yang telah diperjelaskan
beribu - ribu orang boleh paham
dengan hanya membaca maklumat
dan keterangan di laman blog ini
dia pulak dah dijelaskan melalui pangilanya dengan terperinci
boleh sebegitu bahlul....

Dah tu banyak pulak soal jawabnya
eeeeeeeeeeeeiii menyampah betul
tanya itu tanya ini mengalahkan wartawan
cam tidak percaya dan berkeyakinan
dah tu mengapa datang minta diperiksa aaaahh ?
periksa je pulak tu
bukan terus buat rawatan...
cakaplah dari awal !
mana ada orang just buat pemeriksaan saja..
tak buat rawatan






health care

                               pemeriksaan dan rawatan berjalan beriringan periksa dan rawat !
                                                                ( gambar hiasan sahaja )






Nak taknak terpaksa terima
walau pun pemeriksaan tu sebenarnya
dilakukan setelah comfirm temujanji
untuk menjalani rawatan,
dan sebelum menjalani rawatan..
di periksa dulu... ADA PAHAM KA ?

Habis pemeriksaan
dia di bekalkan ubat untuk 3 hari sahaja
itu pun atas dasar ikhsan nak bagi
dengan pesanan dia mesti memaklumkan segala perkembangan
dihari kedua pengambilan ubatnya




28/1/2015

Menerima pangilanya
dalam perjalanan bonda bersama suami ke Kuantan

" Bonda saya tidak sabar nak buat rawatan.."

" Mengapa pulak kan kamu seperti tidak percaya dan tidak berkeyakinan ? "

" Tidak Bonda saya makan ubat tu dia bagun keras betul
  betul - betul keras.. saya pun tak sangka selama ini saya dah putus harapan  "

Dalam hati baru kau tahu
duk banyak soal sangat..
yang teryata sebenarnya dia tidak cukup duit..
cakaplah... janganlah pakai redah je minta buat pemeriksaan..
Aduuuuuuuuuuuhai







Salam dari Bonda
Ummul Hanna Al hannah



Tiada ulasan:

Catat Ulasan