Amalan Bonda: 2015

Pengikut

Jumaat, 18 Disember 2015

Selamat bertemu kembali..

Selamat bertemu kembali
setelah sekian lama agak menyepi
oleh kerencatan waktu 
yang terkadang terpaksa
di biarkan ia berlalu
dengan aliran arusnya.







Sukacita dimaklumkan disini
amalanbonda bercuti
bermula hari ini 18 / 12 / 2015
sehingga 20 /12 / 2015
Inn Shaa ALLAH
akan kembali menemui pesakit2 tercheeenta
bersama atur jadwal yang tersedia.








Kepada yang baru berjinak2
dengan amalanbonda di harapkan
dapat menjadwalkan temujanji anda semua.






PERLU DI INGATKAN
LAGI DAN LAGI





APA PUN URUSAN ANDA DENGAN 
PIHAK AMALANBONDA


TOLONGLAH BUAT PANGGILAN

KE TALIAN AMALANBONDA





JANGANLAH

NAK BERMAIN SMS

ATAU PUN BER- WHATSAPP  !




















KERANA INI
  
ADALAH URUSAN RAWATAN...






SEKIAN.












Salam semesra kasih ku nan abadi.
Dari Hanna Al Hannah

Isnin, 2 November 2015

Terbengkalai ..

 Rawatan Terbengkalai Dah BERKARAT semula
Baru nak datang habiskan 'AKAL ADA KE ?








Bukan sehari dua

bukan sebulan dua

malah dah bertahun - tahun

baru call balik menuntut

masih ada satu rawatan lagi TERBENGKALAI  !






Bukan Amalan Bonda tidak ada record rawatan

bukan tidak ada fail rawatan






Yang tidak paham

dengan istilah PAKEJ RAWATAN

tu KENAPA aaaaahh ?








Dah di terangkan

bertahun - tahun dah di tulis

1 PAKEJ RAWATAN MERANGKUMI
   3 KALI RAWATAN

3 KALI DALAM 3 HARI BERTURUT - TURUT
   SATU TEMPUH YANG PALING TERBAIK .


DI MAKLUMKAN JUGA

RAWATAN YANG PERTAMA DAN KEDUA

SEBOLEHNYA TIDAK DISELANG SELIKAN


RAWATAN KETIGA ( teakhir )

BOLEH DITANGGUH PALING CEPAT

KENA HABISKAN DALAM MASA SEMINGGU

PALING LEWAT 1 BULAN

KENE DISELESAIKAN SEMUANYA

ADA PAHAM KAAA ?








Ni dah berkulat baru nak habiskan rawatan..






DATANG BUAT RAWATAN

PERTAMA DAN KEDUA 2011

KEMUDIAN NAK BUAT RAWATAN KE 3 PULAK 2015

Adooooooooooooiihai hai hai haiiiiiiiiiiii

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiii..







RAWATAN AMALAN BONDA

Adalah di dalam pembetulan saraf

apabila saraf telah di perbetukan kedudukanya

dalam sedar atau pun tidak

kerana runtin harian

tidak mustahil saraf itu akan

kembali semula kepada kedudukanya yang

bukan pada tempat yang sebetulnya.

inilah yang cuba di elakan

sebab itu adanya...







PEMERIKSAAN SETIAP HARI

SELAMA 3 HARI

UNTUK MEMASTIKAN IANYA

SARAF DALAM KEDUDUKAN

YANG BENAR - BENAR BAIK.









DAN BETAPA RUGINYA...








APABILA RAWATAN TERAKHIR TIDAK DI SUDAHKAN

KERANA PADA RAWATAN TERAKHIRLAH

AMALAN BONDA

AKAN MEMBERIKAN TIP - TIP TERTENTU

1 - SENAMAN ASAS TENAGA BATIN
     LELAKI / WANITA

2 - BAGAIMANA MENGAWAL TENAGA DALAMAN ANDA

3 - MENGAWAL INJAKULASI AWAL

4 - BAGAIMANA UNTUK TERUS
     MENGUKUHKAN DAN MENEGUHKAN " TIANG ARASH ANDA "

5 - MENJAGA BESI KHARSANI AGAR TIDAK MUDAH
     LEMBUT DAN LENTUR..













DAN PELBAGAI LAGI  !

YANG MENJADI RAHSIA

YANG TIDAK AKAN TERRAHSIAKAN LAGI BUAT ANDA ...












Salam semesra kasih ku nan abadi
UmmulHanna Al Hannah



Khamis, 29 Oktober 2015

Arus Muara...














Yang dinamakan ARUS MUARA








Untuk mengulangi kembali
kerana terlalu banyak yang tidak memahami
diatas KEBEBALAN yang terlalu sukar
untuk di menggertikan..










ARUS MUARA


Membantu rangsangan sexsual lelaki
dan memberi keutuhan tenaga kembali
dengan secara semula jadi
di buat dari 7 bahan tumbuhah2an almiah
warisan pusaka turun temurun Amalan Bonda






TIADA BAHAN KEMIA



TIADA BAHAN PENGAWIT



100%  Herba TULIN






PAHAMILAH




Ia tiada di pasaran
Ia di rumus dan di buat KHUSUS untuk
Pesakit  - Pesakit Amalan Bonda SAHAJA









Hanya mereka yang datang
menjalani RAWATAN SAHAJA
yang berpeluang di berikan bekalan
ARUS MUARA.










SELEBIHNYA.





Bagi yang sudah menjalani rawatan
mereka boleh mendapatkanya
bila2 masa dengan



HARGA KHAS BUAT PESAKIT Amalan Bonda










Salam semesra kasih ku nan abadi
         
      UmmulHanna Al Hannah

Isnin, 26 Oktober 2015

Mana yang terlebih berharga dalam kehidupan ini ..


Mana yang terlebih berharga dalam kehidupan kita
Nilai Wang atau pun nilai Kesihatan Diri  ?

( Sekedar gambar hiasan )






Tidak di nafikan
banyak pesakit pesakit muda
yang mengidap penyakit penyakit karonek
yang mengakibatkan atau pun menyebabkan
bermasalah di dalam perhubungan intim
menurunya prastasi sexsual
kegagalan di dalam perhubungan kelamin
kegagalan memberikan kebahagian hidup bersuami isteri
kegagalan demi kegagalan
yang mencetuskan kesan kesan buruk.






Seperti ..

1 - Pergaduhan / Perbalahan

2 - Kecurangan

3 - Atau pun Ketidaksetiaan








Sebagai contuh
Di usia 28 tahun sudah mengidap kecing manis
3 tahun dan 2 tahun kebelakangan sudah tidak
berfungsi secara nomal
kadang kadang sahaja
malah Jarang jarang ...
setelah 2 tahun berlalu
tiada jalan ikhtiar yang di buat
3 tahun adalah satu tempuh yang lama
untuk sesuatu masalah menjadi PARAH.








Bertindak awal paling tidak membatu
mencegah keparahan

( Sekedar gambar hiasan )






Mencegah sebelum PARAH

Terlebih baik daripada

MERAWAT SETELAH PARAH !








Kesihatan anda adalah Kebahagian anda









Salam semesra kasih ku nan abadi

        Ummul Hana Al Hannah

Jumaat, 9 Oktober 2015

Dicelah Kebimbangan dan Ketakutan.


                                                  Bagaimana rasanya jika diri dan hati
                                       sentiasa berada dicelah Kebimbangan dan Ketakutan ?










Lenakankah tidur kita ?
selesakah dalam kehidupan harian kita ?
gembirakah kita ?
bahagiakah kita ?






Apa yang dibimbangkan ?
dan apakah pula yang ditakutkan ?











" Saya tak bimbang pasal duit bonda kerana pendapatan saya
Ahamdulillah dengan keberkatan rezeki dan usha saya..
yang saya BIMBANGKAN ialah kehilangan isteri dan anak2 ..
saya TAKUT jika saya tidak berikhtiar dari sekarang
merawat masalah saya ini segala kegembiraan dan kebahagian
yang ada selama ini HILANG
dan sekarang pun dalam kaadaan saya yang begini
isteri sudah mula bersunggut
dan erti kegembiraan dan Kebahagiaan itu
sudah pun beransur -  ansur BERKURANGAN... "









BAGAIMANA SERIAU TAK ....  ?











Salam semesra kasih ku nan abadi
             Hanna Al Hannah

Rabu, 30 September 2015

Kemana perginya ARUS jika tidak ke MUARA..








ARUS MUARA
Untuk Kesihatan Lelaki mengandungi 7 bahan herba terpileh
Merangsang keghairahan merawat ketidakupaya'an lelaki masalah keradangan prostat
Menbuang angin dalam badan 
dan merawat masalah kencing.








Keistimewaan capsul Habatussauda
                         "  Tidak ada penyakit yang tidak boleh di ubati MELAINKAN MATI "






Minyak Habatussauda Raja segala Penawar
                             Penyembuh No 1  permasalahan tubuh badan mental dan fazikal
                                                Disapu atau di titiskan kedalam minuman







Minyak Kayu Manis
                          Merawat Luka Bengkak luaran dan dalaman masalah sendi dan saraf
                                           Gout jantung kecing manis dan darah tinggi
                             ( Elok untuk selepas kecederaan dan wanita selepas melahirkan )
                                            Disapu atau pun dititiskan dalam minuman












Isnin, 28 September 2015

Itulah Erti KEAJAIBAN didalam KESEMBUHAN.

Tiada siapa dapat meramalkan akan
apa pun jua perkembangan
sesudah menjalani rawatan
kalau menelah
munkin 1 telahan yang TIDAK TEPAT








UNTUK INI
Tidak sekali2 berani MEMBERI JANJI

HANYA JANJI ALLAH SAHAJA YANG PASTI.... !










Ada ketikanya dari kes yang di ambil
dari masalah yang dibawa
sebagai seorang perawat pun bonda sendiri agak sukar
meletakan keyakinan pada diri sendiri
walau telah hampir 40 tahaun didalam bidang ini
miski tidak ada yang mengecewakan
paling lama pun perkembanganya
dapat jawaban dalam masa 1 hari.










TUNGGU
DAN RASAILAH SENDIRI ...











Terkadang
yang ditafsirkan terlalu PARAH
tanpa terduga esoknya ia membawa perkhabaran
yang di luar dugaan ....
yang tanpa dibayangkan pun
oleh pencapaian 'akal fikiran ...










BESARNYA KEKUASAN ALLAH s.n.w.










Itulah
Erti KEAJAIBAN
didalam KESEMBUHAN  !









Banyak yang bertanya
tidak kurang yang inginkan KEPASTIAN
sedangkan mereka datang
dengan masalah yang sudah kepenghujung jalan.












BERTAHUN

BERPULUH TAHUN

MALAH BERBELAS TAHUN

ADA YANG MENANGUNGNYA DI SEPANJANG PERNIKAHAN...

TIDAK KURANG YANG MENDATANGI
MEMBAWA PERMASALAHAN PENYAKIT2 KORONEK LAIN.










Sayangilah diri anda untuk anda dapat menyayangi dan disayangi.

( Sekedar gambar hiasan ).









MENDERITA dan SENGSARA
tanpa mereka TAHU dan MEGETAHUINYA
sebenarnya MASALAH mereka.










Ini semua mesti diatasi
menyelaraskanya di dalam 1 pakej perawatan yang ada
pada dasarnya cuma 1 penyakit
pada kenyatanya
kene merawat berbagai penyakit yang dibawa ...













KEPAHAMAN INILAH
SUKAR UNTUK DIAMBIL KIRA ...













Dan...Ringgit bukanlah SEGALANYA jika dibandingkan
dengan MAKNA KESIHATAN DIRI

( Sekedar gambar hiasan )














YANG MEREKA INGINKAN
adalah UNTUK SEMBUH SEMUANYA..
dengan seberapa segera  !















Tanpa memikirkan perlunya mereka
untuk mentafakur diri sejenak
menginsafi akan musibah2 yang ada
kekhilafan diri dan kelalaian
di dalam penjagaan KESIHATAN
SATU anugrah Tuhan
yang tidak TERNILAIKAN !











Penyesalan sesudah ianya terjadi Tidak memberikan apa2 makna diatas satu kekhilafan...
melainkan kesedaran kepada kekhilafan itu..

( Sekedar gambar hiasan )








Yang wajib disyukuri
wajib di HARGAI
INGAT sebelum SAKIT
BERJIMAT sebelum HABIS.








RAWATLAH SEBELUM PARAH !














Salam semesra kasih ku nan abadi
Hanna Al Hannah




















Amr Diab - We Malo { English Subtitles } عمر دياب - ومالو

Isnin, 21 September 2015

Besar dan Indahnya erti sebuah PENGORBANAN...

Demi untuk yang DIKASISIHI ku korbankan jiwaraga dan NYAWA...




Salam Eid Adha kepada semua
maaf dzahir an bathin segala salah dan khilaf.




Menyentuh sedikit tentang Erti SEBUAH PENGORBANAN
kali ini sempena menyambut Hari Raya Korban
menyeliputi dalam segala aspek
yang dinamakan korban / PENGORBANAN
kita selak selambar dua dari fail RAWATAN AMALAN BONDA
dalam istilah pengertian KEHIDUPAN.








Ia sudah tentu melibatkan PENGORBANAN
Hati.. Jantunng Jiwaraga dan Perasaan ..






Yang ingin kita Cekah Kopek dan Kupaskan ialah
seperti yang banyak kali di perkatakan di sini
di penulisan2 yang lalu...






Kebanyakan Pesakit

Yang datang untuk menjalani rawatan
mereka bukan sahaja setakat  membawa satu MASALAH
yang diheretnya bersama adalah bermacam2 masalah
dari segi kesihatan mereka di peram dijeruk
bertahun2 lamanya
barulah keputusan akhirnya
BERKORBAN mendatangi Amalan Bonda








Juga bukan mudah untuk menukar Jadwal Pengabilan ubat mereka..
kepada Jadwal pengambilan ubat Amalan Bonda
( Gambar hiasan sahaja )







1 -   Saya ada masalah Jantung


2 -   Saya ada masalah Kencing Manis


3 -   Saya ada masalah Gout


4 -   Saya ada masalah Darah Tinggi





3 tahun
4 tahun
5 ke 6 tahun
malah sampai ada pengidap
sudah 15 tahun.. 25 tahun...






DAN........



Setelah Prastasi menurun
setelah habis ceruk rantau dijelajah
duit ringgit TERKORBAN..
LEBIH PARAH...




SANG PERMAISURI
MINTA DICERAIKAN......





BARULAH
Hala Tuju TERAKHAIRNYA
adalah Amalan Bonda..





Sesukar mana pun sepayah mana pun
Amalan Bonda Tetap Bersedia
dan berusha memberikan yang terbaik





HARGAILAH DIRI DAN  KEHIDUPAN ANDA

BEKORBANLAH SEDIKIT

DEMI HARGA SEBUAH KEBAHAGIAN BERKELUARGA

DALAM MAKNA MENYAYANGI DIRI ANDA SENDIRI

UNTUK ANDA DISAYAYANGI OLEH MEREKA2..









                   Salam Eid Adha
Dari Bonda Hanna Al Hannah seisi keluarga










Jumaat, 11 September 2015

7 tahun mengikuti perkembangan baru nak datang...

Di zaman amalanbonda tidak ada di internet lagi
dia sudah mengikuti perkebangan bonda...





Mengikuti perkembangan amalanbonda
selama 7 tahun satu tempuh yang agak lama
sebelum mengambil keputusan untuk datang menjalani rawatan
apa yang dapat bonda perkatakan ?
cuma yang termampu hanyalah TERSENYUM.





B - " Dalam tempuh selama ini
         anaknda tidak berikhtiar di mana2  ?



P - ( Pesakit ) dia pulak yang tersenyum..
        " Ada bonda dengan ................... ?  ?  ?
           itulah silapnya banyak duit saya habis
           kalau di kira saya boleh ambik pakej dengan bonda 5 ke 6 kali
           langsung tak ada apa pun perkembangan dan perubahan sia sia je "




Bonda pun mengira dalam kepala 1,200 kali 6
makaiiiiii banyaknya 1 pakej rawatan dia...




P - " tulah bonda
        sampai habis duit saya
        nak datang ke bonda ni
        saya kene kumpul duit lain.. "





Pekara biasa memang
sudah menjadi lumrah
bagi bonda selama ini menerima
BEKAS pesakit - pesakit orang lain
dah habis duit
tidak ada apa - apa perubahan
baru datang pada bonda
eeeeeeeeeeeiii GERAM ... hehe





2 tahun bermasalah
berada di dalam tahap KEPARAHAN
sesekali mengembang pagi..
nak buat tak boleh !
dalam tempuh 2 tahun tidak dapat melakukan
sampaikan pernah mengambil KOPI - KOPI perangsang
tidak juga menjadi..
nasib baiknya dia tidak ada masalah kencing
bukan penagih onani..




Cuma dia pernah JATUH TERDUDUK
di usia 14 tahun.





Yanag boleh di katagorikan
dia sudah melewati OTRAPOSE
( Berusia 51 tahun )





DALAM PEMERIKSAAN YANG DI LAKUKAN.


1 -  Keseluruhan saraf vitalnya baik

2  - Rongga lubang cicin sebelah kanan
      di penuhi ledir - lendir yang menutup
      ruang lubang cicinya penekanan ke 2 dia dah sakit

3 -  Rongga lubang cicncin sebelah kirinya
       teramat baik kiraan sampai ke tahap mexima
       bilangan ke 7 dia tidak terasa sedikit pun sakit.


4 -  Kelenjar prostetnya ada sedikit keradangan
      itu sahaja...







Alhamdulillah...




Kedatanganya di hari kedua rawatanya
dengan dos ubat yang di bekalkan
dan arahan jadwal pengambilanya
dia membawa khabar baik
seterusnya hari ketiga / last rawatanya
dia sudah tersenyum lebar ke telingga..  Aamiin.








Salam semesra kasih ku nan abadi
     Bonda Hanna Al hannah

      

Rabu, 2 September 2015

Kesengsaraan seorang suami..









Dia...
Berusia seawal tiga puluhan
dari kesuraman wajahnya
dapat dianalisakan
yang dia menggalas beban masalah
yang teramat berat...
tiada kecerian
TIADA SENYUMAN






Tujuh tahun berkahwin
di kurniakan seorang zuriat
berusia enam tahun..






" Saya tidak bergaji besar Bonda
tidak mampu  memenuhi segala kehendaknya
tetapi saya berusha mengadakan segalanya
yang termampu oleh kemampuan saya.. "








Sekedar gambar hiasan








" Bonda tau tak setiap kali ingin bersamanya
dia menggelak dan  menepis ..
menghina dengan kata2 yang amat terkesan
di hati saya .. membandingkan saya
dengan suami2 kawan2nya
ada itu... ada ini ..
saya amat kecewa dah 5 tahun kaadaan begini
saya sayang dia bonda teramat menyayanginya
nak taknak bila saya tak tahan
saya melepaskanya sendiri
 " SAYA ONANI..  "







Sekedar gambar hiasan sahaja







" Hidup saya serba tak betul
serba tak kene sikit2 marah
marah...  dan marah
akhirnya benda saya ni pun takut nak bangun
dan akhir2 ni kadang2 bangun kadang2 tidak
dalam waktu empat lima bulan kebelakang ini
LANGSUNG TAK BANGUN...  "







Dapat dilihat dengan jelas
ada butiran2 kaca yang berkaca
di birai matanya..





Dan...

Apabila seorang
 
LELAKI MENANGIS

ini bererti beban yang digalas
sudah sudah tidak berdaya lagi

UNTUK TERUS DI GALAS !  !  !








Salam semesra kasih ku nan abadi
       Bonda Hanna Al Hannah.

Selasa, 25 Ogos 2015

Kopi ohhh kopi part 2..

1 kelemahan lelaki ialah
pantang terdengar atau pun terjumpa
dengan apa pun jua yang berhubung kait
dengan KELELAKIANYA..
semuanya pakai redah je .




Tanpa difikir dan memikirkanya ...





Rata rata setiap  pesakit yang datang
bercerita tentang kopi
cerita cerita mereka semuanya agak sama





1 -  Lepas minum badan serta merta jadi panas

2 -  Degup Jantung jadi kencang

3 -  Muka jadi merah

4 -  Jika benda tu naik pun ia tak  nak turun turun
      2 ke 3 jam ada ketikanya sampai 3 ke 4 jam

5 -  Dah naik ia jadi kebas cubit pun tidak terasa
      malah muka pun turut kebas ...

6 -  Naiknya tidak menentu...
      ada yang memberi tahu terkadang waktu yang di kehendaki
      dia tak naik esoknya tengah tengah  kerja di  pejabat dia naik
      mencacak tak turun turun.. dua tiga jam.





Fikirkanlah sendiri
Jika semua ingin mengambilnya
Atau pun ingin terus Mengambilnya..






KEKUATAN ITU
DATANGANYA DARI DALAM DIRI






BUKAN DARI DALAM KOPI !






Sekedar gambar  hiasan ..





Lama atau pun sekejap ...




Ia adalah permainan Naluri dan Minda Anda..






TIDAK ADA UNDANG2
DALAM PERLAKUAN SEXSUAL





TETAPI IA ADA CARA
DAN ATURCARANYA ..  !






Berhenti disini dulu
Berjumpa lagi dilain cerita..




     Salam ya salama
Bonda Hanna Al Hannah

Selasa, 18 Ogos 2015

Kopi ohhh kopi part 1 ...

Gara2 kopi memberi kesengsaraan lebih 2 tahun kepada seorang isteri..,





Pertengahan Ramadhan lalu ..
dia menghubungi talian amalan bonda
dan terus membuat temu janji sebelah malamnya.






" Saya tak tau apa masalah saya sebenarnya
( Dalam sebak menahan tangisan )
setiap kali bersama suami dia setiap kali itulah
menyatakan dia tidak pernah mendapat kepuasan dengan saya
dan jarang sanggat dia keluar.. "







" Dia akan marah tak bercakap berhari2
dan sentiasa mengugut saya untuk berkahwin lagi.. "






" Apa yang dia bagi tahu pada saya
barang awak ni saya tak rasa apa2 pun..
saya sedih sanggat.. tolonglah saya bonda.. "









Setelah Bonda membuat pemeriksaan keatasnya ternyata dia bebas dari permasalahan keputihan
namun rahimnya agak membengkak sedikit dan keluar sedikit hampir kepermukaanya ..
( Sekedar gambar hiasan sahaja )






Dia diberiksn rawstan penuh
menggembalikan kesempurnaanya
sebagai seorang wanita, selama tiga hari berturut2
untuk menjadikanya " Prisis Seperti Perawan Semula..."
dalam tempuh rawatan inilah dia menceritakan segalanya
bila Bonda bertanya apa masalah sebenar suaminya
yang mengatakan TIDAK PUAS
dan TIDAK RASA APA2 PUN...







" Dulu.. sebelum dia minum kopi tu
dia ok Bonda cuma agak cepat saya tak kesah ..
walau pun saya jenis lambat keluar ... 2 tahun lepas
dia amalkan minum satu  jenis kopi bila dia rasa nak
dia minum kopi tu, pastu dia main lama sampai
2 jam pun dia tak keluar2 sampai saya rasa penat sanggat
terkadang sampai saya menangis minta dia berhenti
belakang dan pinggang saya sakit macam nak tanggal
peha saya rasa macam nak tercabut
dia tak juga keluar2 .. itu yang membuat dia marah
dan dia kata saya ni tak rasa apa2 pun.. "







Bonda cuma tersenyum mengganguk
" Ooooooh begitu ceritanya... "









Untuk cerita selanjutnya
kita jumpa di Part 2 .. hehe
Tungguuuuuuuuuu.....









Salam semesra kasih ku nan abadi dari
         Bonda Hanna Al Hannah









Selasa, 11 Ogos 2015

Salam penghujung Syawal..

salamun alaik..







Sedar tak sedar
kita sudah pun berada di penghujung syawal
tiada percutian bagi amalanbonda
sejak dari malam hari raya
pesakit terus bertali arus
memahami waktu terluang mereka
dikesempatan beginilah mereka mereka ada ruang
untuk menjalani rawatan ( Cuti hari lebaran )









MAKA...



Waktu yang beginilah
amalanbonda korbankan
demi Erti Perkhidmatan
yang di perlukan..
datang dari jauh dan dekat
berusha menerima
dengan penuh tanggung jawab
dan penuh penghurmatan.









Inn Shaa ALLAH
di pertemuan akan datang
kita akan  menyelak
satu demi satu
kes kes dari fail rawatan
yang dapat kita kongsikan
disepanjang rawatan pakej tawaran
Ramadhan & Aidil Fitri
sebagai iktibar
dan garis panduan juga PEDOMAN.
buat semua pembaca pembaca
halaman kerdil ini
yang di Rahmati Allah snw.. Aamiin














             
                                   


















             
                   Bonda Hanna Al Hannah

Rabu, 29 Julai 2015

Maafkan Amalan Bonda..

Dua bulan  memberi tawaran
adalah satu tempuh Paling Lama
namun masih juga engan
mengambil kesempatan yang ada
apabila hampir dipenghujung penamatnya 31hb july 2015
ada pula yang merayu minta dilanjutkan..
alasan baru bertemu laman blog kerdil ini..
adehhhh dehh laa weeeeei.







Cara dan syarat yang diberi Paling Mudah
jika membaca sebelah kanan laman blog ini
masukan sahaja bayaran booking
kemudian aturlah jadwal bila2
tidak menjadi masalah pun ..
masih ada dua hari saja lagi
mengapa payah sanggat ?







DUKACITA DIMAKLUMKAN
TEMPUH TAWARAN INI






TIDAK DAPAT LAGI DILANJUTKAN










Maafkan Amalan Bonda














Salam dari Bonda Hanna Al hannah

Sabtu, 11 Julai 2015

Bijak mengambil kesempatan diatas peluang yang ada..

Peluang yang diambilnya
dalam pakej rawatan istimewa ramadhan
tiak sia sia,
lagi pun masalahnya baru bermula
baru seminggu dia kehilangan eriksi
langsung tak bangun pagi.
Tindakan bijaknya
call dan terus datang banyak membantunya..






msg sebelum dia datang dihari rawatan ke 2.






Tidak dinafikan dia begitu cemas
penuh dengan kerisauan
al maklumlah
selepas raya dia akan bertunang
seterusnya menikah..





Dia begitu  menunjukan kesungguhanya
dalam menjalani rawatan
patuh dengan arahan
segala pantang
dan pengambilan dos ubat.






msg di hari terakhir rawatabya ( Hari ke 3 ) sebelum datang.





Habis rawatan ke 3
ia terus membeli ubat tambahan
dan seminggu selepas itu
dia membuat temu janji
untuk rawatan susulan..
sikapnya
dan kesungguhanya
membuahkan hasil yang amat LUMAYAN
untuk diri dan kehidupanya.






Ye semuanya berakhir dengan
ALHAMDULILLAH Aamiin







BAGAIMANA
YANG BERMASALAH DUA TIGA TAHUN
EMPAT LIMA TAHUN
MASIH JUGA LAGI BERTANGGUH  ?







Sedangkan segala kesempaan yang ada
di biarkan berlalu begitu sahaja.... !










Salam semesra  kasih ku nan abadi
     Bonda Hanna Al Hannah

Isnin, 29 Jun 2015

Sudah Kesuntukan waktu..



Hari kedua rawatannya sebelum sampai dia mengirimkan SMS ini.







Dia menjalani rawatan dengan cara tergesa - gesa
call dan terus cfirm yang kebetulan
memang ada jadwal yang kosong pada hari itu
dia bernasib baik....





Dalam pengendalianan kesnya
dia teramat  mudah untuk di bawa berbicara
dan senang mendengar apa yang diperkata,
patuh menerima arahan
dan apa yang disarankan.









Rajah data pemeriksaanya ...







Masalahnya tidak begitu kriktikal
jika hendak dibandingkan
dengan pesakit pesakit lain yang lebih serius
serius tak serius pun
masalahnya SUDAH 12thn...
bermula dari usianya 15thn




Dan menurut ceritanya..
Pernah LANGSUNG TIDAK BERFUNGSI
SELAMA SETAHUN...





Dia melakukan onani tegar
selama setaun bermula dari usianya 14thn
setahun kemudianya
terus perlahan lahan
MEMAMAH DIRINYA ...
sehingga dia sampai ke bilik rawatan amala
kaadaan yang dirasakanya TERAMAT PARAH
dari sudut PEMERIKSAAN dia tidak begitu serius...









SMS di hari terakhir rawatanya sebelum dia samapi..





Dia tiba dihari ketiga rawatan
dengan senyuman Kegembiraan
rupa rupanya itulah juga
SENYUMAN KEBAHAGIAN...




" Sebenarnya bonda minggu depan hari jumaat
saya Nikah maafkan saya tidak memberitau bonda
banyak yang ada dalam fikiran saya selain masalah ini
SAYA TAKUT... bonda marah dan menolak
untuk MERAWAT SAYA
kerana saya sudah  kesuntukan waktu..
yang ada cuma seminggu saja lagi
syukur Allahmdulillah sangat sangat bonda dapat membatu.. Aamiin "



















Salam semesra kasih ku nan abadi
                    Bonda


Sabtu, 6 Jun 2015

Schizophrenia / Skizofrenia Part 3

Bersambung kembali
bagaimana Rina menerima counseling
selama lebih 1 bulan dengan amalanbonda
dan Rina KEMBALI .......
kepada perlakuan SEX NORMAL
di episod yang lalu.



Sebenarnya dalam waktu tersebut
Rina dihantar Haris setiap hujung minggu
untuk bertemu bonda cuma sekedar bercerita...
ada ketikanya mereka berdua bermalam di KL ( Hotel )
sebab untuk pulang ke Melaka
terkadang sudah kesuntukan masa.




Pada awalnya memang sukar untuk menasihati Rina
ditambah pula dengan dia cacat pendengaran
dan mengalami fobia kehilangan erti kasih sayang
dia diasuh dalam kekasaran. lantaran kehidupan
yang agak sukar bersama keluarganya
yang dapat dilakukan adalah mendekatkan Rina
dalam pengertian kasih sayang seorang ibu
bagi menawan segala KEPERCAYAANYA.






Hanya dengan pengertian kasih sayang Rina dapat dipujuk dan mendengar nasihat
( Sekedar gambar hiasan )



Dipenhujung ceritanya...




Bonda cuma menegaskan..
jangan menyesal andai Haris beralih arah
mencari yang membahagiakan dirinya
dengan CARA NORMAL
bila nanti andai ini yang terjadi...



SIAPAKAH YANG BERSALAH
dan hendak DIPERSALAHKAN ?


Rina kah ?

Haris kah ?

Atau orang ke 3 kah ?


Dan ucap kata penyesalan
sudah tidak BERMAKNA LAGI



KERUGIANYA PADA SIAPA ?



" Sedangkan keseluruhan tempat pergantungan hidup kamu Rina
cuma suami kamu Haris, jika kamu benar sayangkan dia berubahlah
jangan sampai segalanya TERLAMBAT ! "





Dan kata - kata ini
merupakan lendakan Bom pada dirinya...



Sebenarnya...




Antara bonda dan Haris sudah ada pakatan
sebelum bonda menegaskan kepada Rina
memberi tahu Haris untuk mengatakan pekara yang sama
seperti apa yang bonda ucapan
demi untuk mengubah TABI'AT buruk Rina
demi kesejahteraan dan kebahagian mereka berdua.




Haris menegaskan
akan mencari orang lain
untuk diperisterikanya
yang boleh membahagiakanya
dengan cara NORMAL
jika Rina tidak berubah..






Dan untuk merelakan Haris meninggalkanya tidak sekali - kali
" Rina janji Rina berubah Rina tak buat lagi bonda Rina sayangkan suami Rina
hanya dia didalam hidup Rina .."
( gambar hiasan sahaja )




















Salam semesra kasih ku nan abadi
         Bonda Hanna Al hannah

Isnin, 18 Mei 2015

Sambungan Schizophrenia / Skizofrenia Part 2

Dua minggu sesudah itu...





Kami pun bertemu...
setelah Haris membuat temu janji
dua hari sebelum kedatanganya
Rina... ( Bukan nama sebenarnya )
kecil molek orangnya
manis dengan lesong pipit di pipi kananya
berkulit sawo matang
dari gerak geri dan gayanya
tidak di nafikan mereka berdua
saling sayang menyayangi.





Dari jabat salam yang pertama
bonda cuba merenung kedalam matanya
memang dia agak gementar
tanganya sejuk berpeluh di dalam gengaman





Setelah bercerita lebih kurang
Haris mohon diri untuk bertemu kawan
ini sudah pun dirangcang
kerana atas permintaan Rina
dia meminta untuk menceritakan segalanya
dengan syarat...
tanpa Haris bersama...





" Setelah itu terserahlah pada bonda untuk beri tahu abang Haris..."





Pinta Rina di talefone
sewaktu Haris membuat temu janji..





" Saya takut dan MALU..."  Tambahnya










                                                      (  Sekedar gambar hiasan )







Rina anak yatim
ayahnya meninggal ketika usianya 13 tahun
ada 5 orang adik beradik dia anak sulung
di usia 17 tahun ibunya telah menyerahkan Rina
kepada kakaknya ( Ibu saudaranya )
yang tinggal di Melaka untuk berkerja
menjadi pembantu rumahnya
ibu saudaranya memiliki kedai makan
mempunyai 3 orang anak lelaki
yang berusia 20 tahun ke 25 tahun
suaminya juga sudah meninggal dunia
dengan ini Rina dapat membantu ibunya
menapung perbelanjaan sekolah adik - adiknya.





Suatu hari ketika Rina bersendirian
di rumah ibu saudaranya...
anak- anak lelaki ibu saudaranya ( sepupu2nya )
balik kerumah, mereka bertiga telah berpakat
untuk melakukan sesuatu...
Rina tidak berdaya untuk membantah
apatah lagi melawan dengan kudrat gadis 17 tahun
ketiga-tiganya telah memegang Rina
memaksa Rina untuk melakukan sex oral
dengan cara bergilir - gilir
dari sinilah Rina di paksa menelan air mani mereka
lepas sorang - sorang...
perlakuan ini di lakukan hampir setiap hari..
dan telah menjadikan Rina seorang
PENAGIH AIR MANI TEGAR !
selama 2 tahun.




Rina bernasib baik...
Kerana mereka bertiga tidak merogolnya...




Sehinggalah dia bertemu jodoh dengan Haris
di usianya 19 tahun atas pilihan ibunya...
dan keinginan Haris sendiri
untuk memperisterikan Rina...








Berhenti di sini dahulu
bersambung kembali di pertemuan akan datang


Bagaimana Rina menerima Counseling
selama lebih 1 bulan dengan amalanbonda
dan Rina KEMBALI.............
Kepada perlakuan SEX NORMAL











Salam Semesra Kasih Ku nan Abadi
        UmmulHanna Al Hannah



Rabu, 13 Mei 2015

Schizophrenia / Skizofrenia Part 2


Menyambung kembali pertemuan yang lalu
Schizophrenia / Skizofrenia Part 1
di sambungan kali ini
kita menyambung cerita.














4 - Perlaku sexsual di luar TABI'I NORMAL.
















Cerita ini dari record fail rawatan 1995
bererti sudah 20 tahun berlalu...
dia baru berkahwin 3 bulan
datang menjalani rawatan
lebih kurang sebulan sebelum tarikh pernikahanya
ia telah mengambil langkah yang  paling terbaik...
terhadap dirinya sendiri dan ini amat dipuji.





 MENCARI PERERSEDIAN SEBELUM BERMULA !





Satu malam...
lebih kurang 11.30 malam setelah 3 bulan selepas itu
amalanbonda menerima pangilan
dari no talian yang tertera berserta namanya
ia dari pemangil yang sudah dikenali
Haris  ( Bukan nama sebenarnya )




Panggggggg !..  Panggggg !    Panngggggggg !...





Berdebuk rasa jantung jatuh
aduuuuuuuuhhh terkejutnya
bukan suara mengucap salam
atau pun haloooo





Tetapi...




Bunyi pintu di tumbuk berulang - ulang kali
dengan teriakan seperti sudah
memecahkan gegendang telinga...



" bondaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........  " pekiknya





" Anaknda kenapa...?  sergah bonda


" Saya tak puas hatiiiiii bondaaaaaaa ...."


Suara yang seakan dalan satu rintihan
yang teramat sanggat
sebak dan pilu yang terlau..



Panggggggggggggg !




Kedengaran lagi sekali...




Bonda -  " Mengucap anaknda Astargrofirrullah Hal 'Azim
                  kenapa ni tenang ok.. cuba cerita dengan bonda
                  anaknda kenapa ? apa yang terjadi  ? anaknda dimana ni ?




Cemas pulak bonda memikir
dan membayangkan situasinya...



Jelas terdengar esakan JANTANYA...



Apabila seorang Lelaki menagis
ini bermakna satu beban yang teramat berat
telah meranapkanya...
apabila benting empangan airmata seorang Lelaki pecah
ertinya satu puting beliung yang besar telah melanda dirinya..



KERANA...



Airmata seorang Lelaki
ianya TERAMAT MAHAL
dan teramat sukar untuk di titiskan  !




Haris -    " Saya menikah denganya bukan untuk DI ORAL

                saya hendak melakukan seperti orang lain ' Normal

                bukan keluar di mulutnya.. saya nak pancut disitu bonda

                tapi dia tak bagi setiap kali melakukan.. saya tak pernah merasa

                nekmat yang sebenarnya.. dan.. dannn saya malu bonda

                saya malu nak mengadu dengan bonda.. saya malu nak menceritakanya

                bonda...  DIA SUKA MENELAN AIR MANI SAYA...

               itulah perangai dia dalam tempuh nikah dengan dia

               bondaaaaaaaaaaaaa... tolonggggggggggggg lahhhh "





 Bonda -   " anaknda dimana ?




Haris -    " Saya di rumah bonda dalam bilik air
                baru lepas buat dengan dia .. dia tetap paksa saya
                keluar dalam mulutnya...
                saya tak puas hatiiiiiiiiiii bonda
                takan saya nak ceraikan dia.. saya sayang dia
                bonda tolongggggggggggg lahhh .."








Bonda -   " Ok anaknda
                Haris dengar baik - baik ok
                cuba pujuk dia bawak dia jumpa bonda
                cara ini saja yang bonda dapat bantu
                ushakan secepat munkin Inn Shaa Allah
                yang penting dia sampai pada bonda
                boleh haris ? "





Haris -   " Baik bonda
                 saya janji bawak dia jumpa bonda
                 dalam waktu paling terdekat ni..
                 terima kasih bonda.. "






Kita sambung lagi
dengan kesah pertemuan bonda dengan isteri Haris
dan mencungkil segala PUNCA dan SEBABNYA


KENAPA dan MENGAPA


DIA...

MENJADI SEORANG WANITA

" PENAGIH TEGAR AIR MANI "




Dalam masalah sexsual
jangan ingat hanya wanita didera
tidak kurang LELAKI
yang MENDERITA dan SENGSARA
hidupnya dengan perlakuan sex PELIK dari ISTERINYA..




Tungguuuuuuuuuuuuu .





Salam semesra kasih  ku nan abadi

     Bonda Hanna Al Hannah








Khamis, 7 Mei 2015

Schizophrenia ( Skizofrenia ) Part 1








Kenapa menulis tentang ini
dan apakah hubung kaitnya dengan masalah sexsual ?
Dari record-record rawatan yang ada
ye.. memang sedikit sebanyak ada hubung kaitnya !





Dalam kata SANTUNYA
inilah yang dinamakan MASALAH KEJIWAAN
atau pun MASALAH KEROHANIAN








SEBAGAI CONTUH



1 - Pelaku Onani TEGAR











Melakukan tanpa ada jarak waktu yang ada
bukan sekedar 5 ke 6 kali sehari setiap hari
malah amalanbonda pernah menerima pesakit yang melakukan
sehingga berbelas-belas kali sehari
sehingga tidak ada lagi air mani yang keluar
yang ada hanyalah TITISAN DARAH !
( BUKAN SAKIT JIWAKAH NAMANYA INI ? )






2 - Pelaku Onani yang suka di pertutunkan.














Bisanya pelaku ini
akan cuba menarik perhatian wanita
tak kiralah di tempat awam atau pun dia duduk menyediri
inilah yang dinamakan berpenyakit
penyakitnya dia akan MENDAPAT KEPUASAN
bila ada yang memandang kemaluanya
yang begini bukan sahaja terjadi tabi'at ini
kepada lelaki bujang...
malah yang sudah berkahwin pun
suka mempertuntunkanya
( Kes begini ada di dalam Fail Rawatan amalanbonda )






3 - Pelaku Sexsual PENDERAAN ( GANAS )














Dalam masalah ini yang paling banyak
sampai ke Fail Rawatan amalanbonda
percayakah anda ?
jenis yang begini juga DI SUKAI oleh setengah wanita...


KENAPA SUKA YE ?


Sebab isteri juga ada masalah jiwa... hihihi



Sepasang suami isteri membuat temu janji rawatan
kes yang diambil si suami megatakan kami suami isteri
melakukan sex dengan cara yang jarang-jarang di lakukan
oleh pasangan suami isteri lain
kata si suami...

" Saya seronok tenguk mulut dia berdarah kena tampar
saya akan cium mulut dia yang berdarah .."

Jawab si isteri pula..

" Saya suka cari gaduh dulu sebelum buat sex
sebab bila dia pukul saya di akan pujuk saya
dan saya rasa amat disayangi ketika itu dengan pujukanya.."


Huhhhhh... memang SAH SAKIT JIWA !





4 - Pelaku Sexsual di luar TABI'I NORMAL

5 - Pelaku Sexsual yang melakukan TANPA ADA KESPOANAN

6 - Pelaku sexsual yang menjurus kepada ROGOL
     MEROGOL dan PEROGOL ( Cara-caranya )
     Terhadap ISTERINYA SENDIRI..







Sampai disini dulu
kita berhenti seketika sehingga bertemu lagi
di sambungan part 2
dalam huraian no 4.. 5.. dan 6.













Salam semesra kasih ku nan abadi
          Hanna Al Hannah

Selasa, 28 April 2015

Mencari titik - titik Kebahagian di dalam Kesempurnaan Diri.

Mencari titik - titik kebahagian
didalam diri dan Kehidupan
IA BERMULA
dari rasa kesedaran kearah
kesempurnaan DIRI dan KEHIDUPAN  itu sendiri
samada ianya Lelaki atau pun Wanita
sama sahaja..




Bukan semata - mata Wanita
mengharap kepada Lelaki
dan yang Lelaki pula
mengharap kepada Wanita untuk memberinya...






Lelaki yang tidak tau menjaga KESEMPURNAAN DIRI
akan membawa KERUGIAN kepada dirinya.











Bila prastasi mula menurun disebabkan perlakuan bodoh diri sendiri.. ( ONANI )
prastasi kerja juga turut terjejas dari segi pergaulan dengan rakan - rakan
perhubungan dengan keluarga antaranya MUDAH MARAH..
MEMENCIL DIRI dan BERMURUNG..
( Gambar Huasan Sahaja )







Begitu juga wanita
yang tidak tau menjaga KESEMPURNAAN DIRI
ia juga akan MERUGIKAN dirinya sendiri.










KEPUTIHAN peringkat ke2 ia sudah mula berbau busuk  ..
( Gambar Hiasan Sahaja )











Secantik mana pun wajah anda dan diri anda
ianya tidak memberi erti apa pun apabila telah TERASA LONGGAR
dan BERBAU BUSUK SEPERTI BANGKAI..








Jumpa lagi dilain Episod INSYALLAH






Salam semesra kasih ku nan abadi
          Bonda Al Hannah

Selasa, 21 April 2015

Pengertian dan Kepercayaan...

Menungkah Erti Sebuah Pengertian dan Kepercayaan







Rasanya sudah begitu lama tidak membicarakan
satu tajuk yang agak peribadi disini
terus dan terus dengan cerita - cerita dari fail rawatan sahaja
munkin juga jemu atau pun jelak geli geleman seriau
loya dugal dan nak muntah.. kan






Pertama yang hendak diberitau
pada yang belum lagi tahu
amalanbonda bukan MAK DUKUN
atau pun MAK BOMOH / NENEK BOMOH YA !





JANGAN SALAH TAFSIRKAN !





Bagi yang mengikuti laman blog kerdil ini
sejak dari awal kemunjulanya munkin lebih paham
memang yang digelar BONDA seorang perempuan
yang tidak ada alat sulit LELAKI..





Awal perkhidmatan 1984
merawat masaalah KECANTIKAN WANITA
dan masalah SAKIT PUAN
( Dua saloon Kecantikan diTrengganu & Pahang )
1985 setelah tamat pendidikan formal Diploma
didalam bidang sexology & Psikology
mula memberanikan diri
memulakan RAWATAN SAKIT TUAN & SAKIT PUAN.








health care
DR Heba Khobt  Salah seorang PERAWAT SEXOLOGY di Egypt
Salahkah dia dengan Tugas dan Kerjayanya ?
( Sekedar Gambar Hiasan Sahaja )





Terlalu banyak TOHMOHAN
Anggapan dan Pandangan didalam Bidang ini
segala cabaran demi cabaran apa pun ianya dapat dilalui
malah tidak kurang juga
YANG INGIN MENJATUHKAN
apakah KERANA tidak ada DR dipangkal nama BONDA ?
maka dipertikaikan ?








Mengapa ini tidak di pertikaikan ?
(Sekedar Gambar Hiasan Sahaja )





Kepercayaan anda adalah HAK MILIK ANDA !







Tetapi JANGANLAH MEMFITNAH
ATAU PUN MENTOHMAH
diatas naifnya PENGERTIAN ANDA ...












                   Salam
Bonda UmmulHanna Al Hannah





Isnin, 13 April 2015

Hilang ?

Apakah yang dikatakan hilang

bagaimana ianya hilang

mengapa dibiarkan hilang

dan apa rasanya

BILA IA HILANG  ?





Masih adakah lagi kesempatanatau atau pun peluang untuk
 MENDAPATKANYA KEMBALI  ?
(Sekedar gambar hiasan)



KEUPAYAAN...

KEMEGAHAN....

KEHEBATAN...

DAN MARUAH..........






SEORANG LELAKI MUSNAH

OLEH KEBODOHAN DAN KENAIFAN DIRI SENDIRI

SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNG !








BILA SUDAH TIDAK TERTANGGUNG CARI amalanbonda MINTA TOLONG..
( gambar hiasan sahaja )
..  




Melakukan TABI'I GILA
3 ke 4 kali sehari MENGONCANG TANGAN
SYOK' SENDIRI..... !



5 Tahun langsung tidak pernah
TEGAK BERDIRI DAN BANGUN PAGI


BILA..........
ESOK LUSA DAH NAK MENIKAH
BARU CARI amalanbonda.






SELAMA INI BERTAHUN-TAHUN
CUMA BUKA JE BLOG NI
SEKEDAR SUKA-SUKA BACA CERITA..




TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUU....





SAMPAI DAH PARAH SEPARAH-PARAHNYA
BARU NAK CALL DAN DATANG JUMPA...












Mengapalah suka sangat menyimpan MASALAH !




               BONDA
         Hanna Al Hannah