Amalan Bonda: Ogos 2014

Pengikut

Sabtu, 30 Ogos 2014

Mengapa tidak percaya ke ?

Sumpah Lillah sya macan tak percaya ...





Rumah tangga yang dibenanya sudah mencangkau 5 tahun
kerjayanya sebaagai seorang yang berkalibar didalam politik tanah air
banyak mengterasingkan jarak keintimanya bersama istrinya
yang juga berkerjaya yang sama..





" Ketika saya memerlukan dia takada
ketika dia memerlukan saya pula takada "





Inilah segunung keluhan yang di bawa
ke meja seterusnya ke bilik rawatan amalan bonda
yang juga tercatit di fail rawatan amalan bonda.




" Nak tak nak ' BUAT SENDIRI "  tambahnya





" Dan kini dah 2 tahun
saya langsung tiada ereksi pagi
tidak boleh melakukanyanya
juga bila terkadang-kadang
ada kesempatan kami bersama..
di umur saya yang belum pun lagi
40 tahun saya menjadi amat risau
orang melihat saya berjaya dalam kehidupan
tetapi saya ada kekurangan dalam diri..
saya tidak mampu membahagiakan seorang isteri
dari segi hubungan batin ..
zahirnya saya mampu memberikan apa saja kepadanya
birthday dia last years saya belikan merc ..
orang fikir saya bahagia
tetapi bonda .. sayalah lelaki paling MENDERITA !
dengan masaalah kecing kerap
dan benda' saya yang sudah tidak berfungsi.."

Penjelasan panjang lebarnya...







Sekedar gambar hiasan..






Dia sampai tepat pada jadwal temujanjinya
setelah melakukan pemeriksaan di terus diberi laluan ke bilik rawatan
selesai rawatan seperti biasa ia diberkan ubat yang pertama untuk hari itu
ia akan mengambil dua kali lagi pada sebelah petang
dan sebelum tidur malam..
dan menasihatinya supaya ia banyak minum air kosong
dan bertemu kembali 10 pagi esok
di rawatanya yang ke 2..





Seperti dijanjikan
tepat 10 pagi esoknya dia muncul di depan pintu
bersama drivernya...
belum sempat di  persilakan dia duduk
dalam kaadaaanya yang tidak keruan
munkin sesuatu perasaan menguasai hati dan mindanya
untuk memberitau tidak dapat lagi nak bersabar




"  Bonda sumpah LIllah saya tak dapat tidur malam tadi..

" ahhhhhhhhhh kenapa ? dalam hati bonda memikirkan
munkin aku tersalah sentuhan membuatnya sakit.....


' Ya Allah bonda ..
start kul 3 dia bangun tegang
sampailah mandi solat subuh baru dia turun.......
SAYA MACAM TAK PERCAYA....."







 hahahaha ....




ALHAMDULILLAH.. Aamiin






Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah






Sabtu, 23 Ogos 2014

Marah ada bosan pun ada..

Marah bila taknak semak betul-betul
bila melayari blog amalanbonda
memang ya sepatutnya bonda perlu bersabar.
nak sabar camne lagi dah berkali-kali di tulis di beri tahu
sejak dahulu kala dah bertahun-tahun
tidak juga nak peduli dan ambik tau
yang peliknya no t.pon boleh lak dapat
sedangkan keterangan tentang pakej rawatan
dan pembayaran ada di bawah no t.pon tu je
aduuuuuuuuuuuuuuhlah !










Gambar hiasan sahaja






Pas tu........


Dah dapat no t.pon
hentam ber SMS lak.



TAK BOLEH CALL KE ?
 

UNTUK SEBARANG MAKLUMAT
DAN PERTANYAAN ?





Inilah
SATU PENYAKIT
yang teramat membosankan !





BERURUSAN DENGAN SMS  !



Ikut hati memang
LANGSUNG TAKNAK LAYAN
tetapi memikirkan munkin mereka benar-benar inginkan
bantuan dan pertolongan
nak taknak

KITA LAH PULAK
YANG CALL DIA .......
ADUUUUUUUUHAI HAI HAI
ADAKE PATUT aaaaaaaaaaaaaaahhh ?








Selasa, 19 Ogos 2014

Anda ada harta ada rupa dan ada gaya malangnya tiada berupaya !

Dapatkah wang membeli kebahagian anda
bila diri anda sudah tidak boleh lagi di guna pakai
( Sekedar gambar hiasan )

Ahad, 17 Ogos 2014

Gurauan membawa padah..

Sekedar gambar hiasan sahaja..








Gurauan Membawa Padah.




Orang-orang Dahulu berkata..
berpada-padalah bergurau nanti mendapat padah !




Seperti biasa Paparan kali ini
adalah kesah benar dari fail rawatan amalanbonda
untuk dijadikan renungan dan iktibar bersama.
Dia baru berusia 23 tahun masih belajar di IPT
kejadian berlaku sekitar 2008
lebih kurang 6 tahun lalu
sewaktu itu dia tingal di asrama sekolah Menengah.







Tanpa kedatanganya menjalani rawatan
tiada siapa yang percaya di usia sebegitu muda
dia telah menggalami permasalahan yang begitu kriktikal
ditambah pula dengan kaadaan dirinya
sebagai penagih onani TEGAR !
setiap hari dua ke tiga kali sehari...






Kawanya bergurau...


Dengan memusing-musingkan tawel
dan melibaskan kecelah kelangkangnya
dia merasa senak yang tidak terhingga disaat itu
malamnya dia tidur dengan memakai seluar dalam
bila anunya bagun tersangkut
digetah seluar dalamnya yang ketat..
dan merasa sakit teramat sangat.




Sejak dari hari itu ...
bila dia cuba melakukan onani
anunya dah jadi roti kukus
cuma yang ada lagi tinggal hanya 30%
dan disetiap kali dia membuang air kecil
kencingnya menitis..
akhirnya dia menjadi seorang anak muda
yang kerisauan dan kemurungan.
dalam satu tempuh waktu yang panjang.
sehinggalah ia sampai
ke bilik rawatan amalanbonda melalui temujanjinya..









Sekedar gambar hiasan sahaja..






Dia menggikuti blog amalanbonda
sudah tiga empat tahun
tetapi katanya dia malu dan merasa takut
untuk menjalani rawatan keputusanya kali ini pada 14?4/ 2014
untuk membuat temujanji
dengan pihak amalanbonda adalah muktamat,
dia tidak dapat lagi untuk bertahan lebih lama,
kaadaan semakin parah.
kedatanganya dihari pertama rawatan
memang kebiasaan kepada semua pesakit
agak gementar dan dengan wajah sugul
tiada cahaya keceriaaan..







Alhamdulillah. Esoknya
dia sudah diringi dengan senyuman
di pintu pagar rumah amalanbonda
sebaik saja dia duduk disofa
dia sendiri menggatakan
bila bonda bertanyakan kabar




" Alhamdulillah bonda dia bagun pagi tadi...ADA PERUBAHAN. "





Diharapkan anak-anak semua
ambilah IKTIBAR diatas cerita yang dipaparkan ini.
fikirlah ! renungkanlah !








Salam Hanna Al Hannah

Menangani Permasalahan Sexual Bukan 1 Pekara yang Mudah !




( Sekedar gambar hiasan sahaja )









 Menangani permasalahan sexual....
Bukan satu pekara yang mudah untuk dilakukan
setiap pesakit semuanya mengiginkan result yang baik
dengan segera dan secepat munkin
tanpa mereka memikirkan akan kaadaan diri mereka
PARAH atau pun TIDAK !







Membawa waktu permasalahan yang begitu lama
untuk sampai ke dalam fail record rawatan amalanbonda
1 tahun 2 tahun 3 tahun 4-5 tahun
malah ada yang datang membawa masalah berpuluh dan berbelas tahun..








TOLONGLAH MEMAHAMI KAADAAN DIRI SENDIRI OK !









Sebolehnya...
bagi pihak amalanbonda sendiri
inginkan pesakit-pesakitnya
yang datang dengan kemuraman dihari ini
dan esok...
datang untuk rawatan keduanya
dengan senyuman lebar hingga ke telinga.








Walau pun tidak ada record rawatan yang gagal...
yang teramat payah untuk diberikan
adalah MENYUNTIK erti sebuah KEYAKINAN
bertambah pula dengan SIKAP pesakit
yang langsung tidak ada MAKNA KESABARAN didalam diri.
Dahlah datang bukan dengan satu masalah sahaja
membawa berbagai-bagai masalah lainya lagi.
belum lagi nak diambil kira dengan dirinya yang kotor...
kelangkang yang berkerak dan berkurap...
lebam birat dan hitam..
semuanya nak dipegang dan disentuh..








ADUHAI TOLONGLAH PAHAM !





Paling tidak belajarlah BERSYUKUR
dalam tempuh 3 hari sudah ada tanda2 perubahanya
DAPAT KEMBALI MENJADI SEORANG LELAKI YANG BENAR-BENAR LELAKI !
APA LAGI YANG DI-INGINKAN ?
DAN UNTUK LEBIH MEMUDAHKAN
KERANA MASIH ADA YANG TIDAK TAHU
NAK KLIK TERUS KE BLOG AMALANBONDA INI












TALIAN UNTUK DIHUBUNGI TIDAK MELAYANI SMS !
             +6013667300 / +60123730466
                        Hanna Al Hannah


Rabu, 13 Ogos 2014

Tercabarkah kewibawaan Al Hannah apabila... Part 2

Selamat  tengahari kepada semua
selamat bertemu kembali di halaman daif ini
kita menyambung kembali bicara lalu
yang terbenkalai di sudut cibisan ruang waktu.










Sekedar gambar hiasan sahaja





Al Hannah terkedu kaku seketika...
kami berpandangan sesama sendiri
kakaknya dan anak lelaki ku ( Bapak saudaranya )
dia buat muka selamba jerr



" Betul Nda...
hari-hari nak hari-hari buat
tak baguskan Nda ? "




" Sayang tidak ada istilah dan tidak ada cara
yang menggatakan melakukan onani itu bagus atau pun baik
kenapa hukum agama melarangnya ?
mengapa dia di panggil Zina Tangan ?
ada ayat yang mencegahnya
" jika kamu tidak mampu untuk berkahwin
maka berpuasalah !  "




Aku cuba memberi kepahaman
kepada cucu ku yang sorang ini
mengharap dia paham



Dan sambung ku.........



" Tidak ada lelaki di dunia ini yang di gelar lelaki
tidak melakukan ONANI.. cuma ada cara
untuk sekedar menggurangkan sedikit KEMUDHARATANYA.... "






" Camne Nda cakaplah... "








" Elakan diri dari duduk kesorangan jika ada rasa keinginan keluar
cari kawan atau pun lakukan sesuatu yang boleh mengggalih minda ke arah itu
kecenderungan beronani adalah satu tabi'i yang bukan sekedar satu keseronokan sahaja
tetapi akhirnya tabi'at itu ia dinamakan MEMAKAN DIRI
tidak boleh tidur tanpa melalukan onani..
ia sudah pun menjadi pill tidur.......
akhirnya nak tak nak memaksa diri sendiri
memaksa ia untuk bangun berdiri
dan memaksa ia untuk memuntahkan diri......
gejalanya..
kencing mula bermasalah
mata dan muka pucat kekuningan
sakit di bahagian bawah perut sisi kiri
benda tu pun mula menurun prastasi
tidak segar tidak bagun pagi
liok melintuk
sebab terjadinya kekenduran kulit
yang disurung tarik tiap-tiap hari
longgar dan hilang segala cenkaman.... demi cengkaman. "




ALLAH HU AKBAR.............
BERHENTILAH !




Aku pun bangun meninggalkan mereka bertiga
untuk melayani pemikiran dan perasaan mereka sendiri-sendiri.....




LANTAKLAHHHHHHHHHHHHH !







Salam semesra kasih ku nan abadi
     Bonda Hanna Al Hannah

















Jumaat, 8 Ogos 2014

Tercabarkah kewibawaan Al Hannah apabila.....Part 1

Katanya... dengan selamba tanpa segan silu  " Nda saya terlalu kuat Onani .. "
( sekedar gambar hiasan sahaja )











Diantara kita munkin
masih lagi berada didalam suasana hari raya
masih lagi bercuti dan merayakanya
menggunjung dan berkunjungan
ziarah dan menziarahi.





Dua hari lalu..
bonda diziarahi oleh seorang cucu lelaki
yang baru berusia 18 tahun
dia diantara cucu-cucu yang teramat rapat
sememangnya Bonda membuka ruang bagi mereka
berceritalah apa saja
bertanyalah apa saja
dan berbincanglah apa saja
dalam isue dan topek apa saja...




Sebaik saja Bonda menyambut kedatanganya 
di pintu pagar seperti biasa dia akan memeluk dan mencum Bonda
menghulur kata maaf dan menghulur tangan bersalaman
dan dia melabuhkan punggung diluar rumah
bersama kaka dan anak lelaki bonda
keakraban mereka sedari dulu
bercerita dan ketawa..





Bonda keluar menatang sedulang minuman Vimto
sambil menghidangkanya dan turut duduk bersama
belum pun sempat Bonda bertanyakan kabarnya
dia terlebih dahulu menyapa dengan satu sapaan
yang bukan merupakan satu pertanyaan atau pun soaalan
tetapi satu pemberitahuan... yang berbunyi..





" Nda... saya kuat BERONANI "


MAK HAIIIII.... CUCU KU SENDIRI ? ? ? ?









Nantikan lanjutan cerita ini di Part 2








Salam semesra kasih ku nan abadi di kemeriahan Shawal
                   Bonda Hanna Al hannah









Sabtu, 2 Ogos 2014

Ku gamit segala kenangan lalu...

Hanna Al Hannah bersama DJ Zulkefli Bujang rakaman live Radio Bernama
Pada 10 / 1 / 2011.






Ku gamit segala kenangan lalu
dan segala yang telah berlalu..
semuanya di dalam ketentuan Allah SNW
Alhamdulillah kita masih dapat menyambung lagi kata dan bicara
miski pun didalam bulan yang baik dan hari yang baik
amalanbonda menerima segala musibah keatas blog ini
ada pihak yang merasa amat sedih dan kesal
ada pihak yang merasa marah ....
diatas apa yang berlaku
( anaknda2 tercheeenta & peminat setia amalanbonda )
BIARLAH...





KEBODOHAN
TIDAK BOLEH DILAWAN DENGAN KEBODOHAN ! ! !

PENGINIAYA'AN
HUKUMNYA TIDAK BILEH DI BALAS DENGAN PENINIAYA'AN


KERANA ALLAH TERLEBIH MEMBERI KEADILANYA


" MANUSIA SENTIASA DIDALAM KERUGIAN
DIATAS PERBUATAN TANGANYA SENDIRI '  



Aamin !






Di pembukaan tirai lebaran ini
Inn Shaa ALLAH walau pun segala yang hilang
tidak dapat di kembalikan lagi
 

TERIMA KASIH KEPADA ANAKNDA KU UNCLE SEEKERS
ADEEK SEEKERS DAN SALAH SEORANG PUTRA KANDUNG KU
YANG BERSUSAH PAYAH PEDULI TENTANG BLOG AMALAN BONDA
YANG BERSUSAH PAYAH MENGGEMBALIKANYANYA SEMULA
 

KERANA BUAT PENGGETAHUAN SEMUA
MEREKA-MEREKA INILAH
TULANG BELAKANG AMALAN BONDA
YANG MEMANTAU DAN MENGGAMBIL TAHU
SEMUA DAN SEGALANYA..








Diakhiri dengan salam eid mubarak kepada semua
Inn Shaa ALLAH
update akan bermula kembali
secepat munkin
nantikanlah cerita-cerita benar dari fail rawatan amalanbonda.






Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah






Jumaat, 1 Ogos 2014

Senyuman di sebalik kedukaan ku..

Salam Hari Raya bersama pengasas blog Amalan Bonda dari 2009
( Uncleseekers )