Amalan Bonda: 2014

Pengikut

Rabu, 31 Disember 2014

Musim Luruh kembali lagi.....

Dengan Nama Allah..




Seperti selalu
di tahun - tahun yang sudah berlalu...
Rwatan Amalan Bonda setiap awal tahun
menawarkan potongan harga
bermula dari 1/1/2015 sehingga 30/1/2015
ianya berakhir.








Rebutlah segala peluang yang ada...







Rebutlah peluang KE- EMASAN yang ada
SELAGI TAWARAN INI MASIH TERBUKA



DAN KENAPA ANDA HARUS BAYAR LEBIH ?


Menjelang Fabuary 2015
Harga Rawatan kembali ke Harga Asal.





Peluang anda juga tertutup semula...
untuk mendapatkan Harga Luruh ini.






ATUR JADWAL TEMUJANJI ANDA
DARI AWAL UNTUK MENDAPATKAN
PERKHIDMATAN TERAWAL..










HUBUNGI TALIAN

013-6673006  /  012-3730466






            Bonda
Ummul Hanna AlHannah






Jumaat, 26 Disember 2014

Tolonglah Memahami.......

Dengan Nama Allah...

 



Memulakan kembali sebuah bicara
dalam memenuhi sebuah cerita
melengkapi erti pengisianya
yang terkadang membuatkan kita
terjerlus dari makna sebenar
penyampaian yang ada...





Dan dengan itu
menjadikan perbagai tafsiran
bermacam andaian
dan begitu banyak persoalan
juga teka tekinya.



Membuat...
terkadang ada yang bertanya
dan bertanya lagi............. dan lagi
walau kepadatan penjelasan sudah pun di beri
namun masih juga ada yang kurang menggerti
perlu di ulangi
sesuatu yang sudah cerah
masih juga perlu di putihkan
berlu di bilas berkali - kali.






Setiap cerita yang di muatkan disini
ianya berkisar dari cerita - cerita sebenar
menerusi fail Rawatan Amalan Bonda
tujuanya untuk memberi sedikit kesedaran
di jadikan sebagai contuh perbandingan
meneliti tentang kekurangan diri
menilai tentang permasalahan yang ada
membuat satu permisalan
kepada sesiapa jua yang membacanya...





Adakah diri anda juga begitu ?







health care
Tolonglah memahami....
( Sekedar gambar hiasan sahaja.. )





Yang ke keduanya
sudah pun di nyatakan disini
lihat sebelah kanan dalam tulisan kuning




TIDAK MELAYANI SMS
HANYA PANGILAN SAHAJA !





Ini pun masih juga
terlalu sukar untuk di Pahami kenapa ya ?








health care
Setiap permasalahan yang ada buatlah pangilan TOLONG JANGAN BER SMS
( Sekedar gambar hiasan sahaja )






Kerja sama anda teramat di hargai
Kepahaman anda adalah kebijaksanaan anda
dan memudahkan lagi segala pengusan kami
juga terlebih memudahkan
untuk anda mengatur jadwal anda bersama pihak kami.





Salam semesra kasih ku nan abadi
      Ummul Hanna AlHannah

Khamis, 25 Disember 2014

Masihkah lagi menunggu waktu
sehingg kesatu waktu ianya di katakan
sudah tida berkesempatan...
berushalah kearah memperbaiki prastasi anda
kepada yang lebih memberi kemantapan diri

Selasa, 23 Disember 2014

amalanbonda nak di Jual lambakan....

Agak menggejutkan bila seorang pemangil
membuat tawar menawar
dengan kos rawatan amalan bonda
dah tu dia marah-marah lak..
dalam kesnya yang agak kriktikal
siap dia mengajar kita lak
camni.. camtu..





RAWATAN AMALAN BONDA


Dijadikanya Cam jual ikan lambak
di PASAR MALAM
jual ikan di pasar Malam pun ada Tanda Harganya
yang tidak boleh di tawar... HARGA TETAP..
siap minta bayar ansur ansur lagi...
macam beli karpet kat Pakistan
yang masuk kampung pakai motor...
aduhhhhhhhhai.





Ikan Lelong Pasar Malam pun ada tanda harga yang tidak boleh diTawar
( sekedar gambar hiasan sahaja }
https://www.facebook.com/pages/Amalan-Bonda/193543157436471

Isnin, 22 Disember 2014

Hebatnya dia terjelepuk jua..

Temujanji rawatanya
pada 8 Dec 2014 yang lalu
ambil masa 3 hari rawatan
bermakna ia berakhir pada 10 Dec 2014.




Berusia 58 tahun
datang dari seberang lautan...
boleh dikatakan orangnya terpengaruh juga...
bukan didalam bidang politik
tetapi didalam bidang ketukuhan Islam.... ( Biarlah Rahsia.. )
memiliki pusat tahfiz dan pengajaran ilmu keislaman
pernah menetap di Arab Saudi beberapa tahun
juga di Jordan.. ( Fasih berbahasa Arab )
dan Bonda memangilnya Ustaz...




Dari segi mental dan ilmuanya dia memang Hebat
dari segi fazikalnya juga
dia begitu sihat tubuh badan
aktiv dan bertenaga
masakan tidak... !





DIA MEMILIKI
3 orang isteri... MasyALLOH..






Sekedar gambar hiasan sahaja....




Masalahnya dah masuk tahun ke 5
dia juga peminat setia blog amalanbonda
dah 5 tahun mengikutinya... " Terima kasih ustaz.. "



5 Tahun juga
dia bak sepadang lalang yang kering dan kontang...



MEMILIKI 3 ORANG ISTERI
HANYA PADA ZAHIRNYA SAHAJA....




Seorang pengidap kencing manis
juga selama 5 tahun bergantung dengan ubat hospital
akhirnya dia mendapat tahu
melalui keterangan seorang Doctor ( Sahabatnya )
ubat kencing manis yang di ambil
sedikit sebanyak menjejaskan
prastasi seksualnya...





8/12/2014
Hari pertama rawatan

selesai rawatan seperti biasa dia di beri makan ubat
( ubat seksual & ubat kencing manis )
seterusnya dia kene mengambilnya 2 kali lagi
sebelah petang & malam..


9/12/2014
Hari ke 2 rawatan.


DAN SETIAP JADWALNYA TEPAT
PADA WAKTUNYA..


Sebelum melanjutkan rawatan ke 2
biasanya pesakit akan di pereksa terlebih dahulu
untuk mengetahui perkembangan yang ada
setelah rawatan pertama..

"Pagi tadi Alhamdulillah Bonda ada ereksi ( Kembang- kembang sahaja.. )

Selesai rawatan ke 2
bonda menambah dos ubatnya sebiji sahaja lagi
dan memesan agar dia mengambilnya
sebelah petang dan nak tidur malam.








Sekedar gambar hiasan sahaja...
 





10/12/2014
Hari ke 3 dan rawatan terakhirnya.

Masuk kebilik rawatan dia sudah tersenyum simpul
belum sempat bertanya dia memberi tahu
terlebih dahulu..




" DIA BAGUN 2 PAGI TIDAK KENDUR2
KERAS BETUL2 KERAS.. SAMPAI SAYA TAK BOLEH TIDUR
HINGGA KE SUBUH..."




HAHAHAHAHAHA........


" Selamat berbahagia ya Ustaz nan budiman..
Alhamdulillah Aamiin. "








Salam semesra kasih ku nan abadi
     Ummul Hanna AlHannah

Jumaat, 19 Disember 2014

Ku simpan dendam didalam diam....

Akhirnya dia datang juga
setelah sebulan jadwal temujanjinya diatur
ditemani sang permaisurinya
yang begitu ramah mesra
perjalanan dari penghujung utara
untuk sampai ke pingiran Kuala Lumpur
mengambil waktu yang agak lama juga
untuk tujuan rawatan ini
dia suami isteri telah pun merihatkan
fazikal dan mindanya sehari awal
sebelum kebilik rawatan bonda..
( inilah yang terlebih baik bagi pesakit2 luar Kuala Lumpur )







( Gambar hiasan sahaja )







Mereka berdua begitu berterus terang
keteranganya juga...
dia telah mengikuti blog amalanbonda
ini sudah lebih 5tahun
dia tahu setiap cerita yang ada.
cuma waktunya saja
baru dijodohkan untuk bertemu bonda
bekas seorang pemain ragbi
ada masalah tekanan darah tinggi
( 7 tahun mengidapnya dan bergantung dengan ubat hospital )
mujurnya...
dia tiada masalah kencing
Alhamdulillah.







Menyimpan dendam didalam diam... ( Gambar hiasan sahaja )






Satu kepahaman yang dimiliki oleh seorang isteri
yang wajar diberikan pujian
berusha bersama kearah kebahagian bersama
disebabkan gejala ini mereka tidak ditakdirkan
mempunyai zuriat,
Lantaran kasih sang isteri
maka " Ku simpan dendam di dalam diam...
7 tahun didalam permasalahan bukan 7 hari atau seminggu
cuma tahap kesabaran yang jitu saja
yang menyelamatkan rumah tangga mereka
yang ternyatanya 5 tahun mereka TIDAK ADA APA_APA..
bangun rebah.. tidak sempat pun dicecah !
dan akhirnya 2 tahun kebelakangan langsung
patah terkulai layu lesut dan lesut...


Bangun Pagi pun langsung tak ada...




Usia baru 37 tahun..
Cuba tanyakan kepada diri anda
andai terjadi begi bagaimana ?






Hari kedua rawatan ...

Setelah selesai rawatan pertamanya semalam...
dengan bekalan ubat yang diberi dan dos yang arahkan
dia mengambilnya berserta gan ubat sapunya..






Mereka melangkah
di hari kedua rawatan
dengan penuh GAH dan berkeyakinan..



" Bagun pikul 5 pagi tadi bonda
keras betul tidak turun2 dalam 2 Jam.."








Anda Tunggu apa lagi ?
Dan BILA lagi  ?






Salam semesra kasih ku nan abadi
     Ummul Hanna Alhannah


Jumaat, 5 Disember 2014

Permata Yang Hilang ........

Psychology
Permata Yang Hilang...




Psychology
Alhamdulillah Bonda syukur dan terima kasih
mengembalikan KELELAKAIN saya kembali kepada saya.. Aamiin
                                                                    ( Gambar Hiasan )





Sepatutnya rawatan terakhirnya hari ini 5/12/2014 kul 8.30malam
tetapi dia balik hujung minggu kekampung
munkin jadwal rawatan terakhirnya ini
bersambung pada Isnen 8/12/2014.




Rawtan pertamanya  pada 29/11/2014 habis 1/12/2014
tetapi bonda yang monta cuti darinya
kerana terpaksa balik ke Jerantut Pahang atas urusan keluarga



30/11/2014 hari kedua rawatan.


Bonda mengarahkan dia menambah dos ubatnya
setelah ternyata kaadaanya agak parah
dan tidak membuahkan hasih yang memuaskan
setelah satu hari menjalani rawatan





Sifat dan fitrah insan
sememangnya hendakan kesembuhan segera
( Cam buat meggie curah air panas terus leh telan..)
memahami dan mengerti akan situasinya
yang tiba2 mendadak tanpa amaran
menerima akan erti sehilangan sebutir permata
bagi seorang lelaki pastinya teramat mengharukan
bagai kehilangan dunia ini berserta seisi alamnya
bertambah lagi bila...
Calun Isteri telah pun ada dalam gengaman.





Baru sehari rawatan
dah nakan hasil yang LUMAYAN..
ubat baru makan tak sampai 10 biji
itu.............
yang dia nak kira
kesilapan diri yang  mememusnahkan
diri sendiri tu sapa suruh ?
melakukan onani selagi ada upaya tak kira
pagi petang siang malam
sampai bende tu dah jadi HANCUSSSSSSSSS..
mengapa tak nak di anbil kira ?






KADANG RASA MENYINGGA DAN NAK MARAH JUGA !





Dalam perjalanan pulang kr kampung pada 2/12/2014
Bonda menerima pesanan ringkasnya..

( Sory bonda bukan jenis nak mempamirkan pengakuan orang )



Dia..

Melahirkan rasa syukur dan terima kasihnya
kerana dengan penambahan dos ubatnya
Kelelakianya kembali UUUMMP !
sempat bonda tunjukan smsnya kepada anak lelaki Bonda
yang dulu pernah menjadi pembantu amalanbonda.





Sehingga ke last treatmentsnya
semoga dia baik2 saja dengan perkembanganya
yang dianugrahkan oleh Yang Maha Penyembuh Aamiin.






Bonda Hanna Al Hannah















Khamis, 27 November 2014

Sudah Terlambat......

Kes diambil 10/11/2014
Sampai ke amalanbonda untuk jalani rawatan 15/11/2014.




Perkataa. pertama yang keluar dari mulutnya
dengan iringan sebak " Saya sudah terlambat..."




Agak menghairankan juga
kalau sudah terlambat mengapa cfirm temu janji dan datang ya ?





KES


Berusia 53thn

Ada DT dan KM  ( Darah Tinggi dan kencing manis ) dah 15thn.

Tidak berfungsi 2thn.

Yang paling menggejutkan....

" Saya baru bercerai sebulan... "
Astargrrofirrulloh..... !

Inilah  yang dimaksudkanya "Saya sudah TERLAMBAT ..."
dah bercerai baru nak merawat...




Agak mencemaskan..

Selesai rawatan yang pertama
Biasanya esok bila datang untuk rawatan ke 2
setiap pesakit akan membawa berita yang agak menggembira
tapi dia tidak........... !
seterusnya hari ke 3 / last treatment
bukan hanya dia yang hampa
Bonda Terlebih Hampa ..

Memandang kepala Kes-kes lampau
ada juga yang terjadi begini
disebabkan kaadaan yang sudah terlalu parah
dan masalah yang Terlalu-lalulah lamanya.. adoooooiii

Habis sesi rawatan ke 3
Bonda memesan padanya agar meneruskan makan ubat

dengan mengekalkan dos yang diberi..



18/11/2014
10.30 pagi
Bonda menerima Pandilan darinya
sebaik selesai menjawab salamnya...
tanpa berlengah dia tak sabar-sabar memberi tahu..





Gambar hiasan sahaja







" Bonda...
dah bagun kul 4 pagi tadi sampai mandi solat subuh baru turun "




hehe.........





ALHAMDULILLAH .....  Aamiin









Salam semesra kasih ku nan abadi
         Hanna Al hannah






Isnin, 10 November 2014

Redah je...

Salam..


Amalanbonda mengambil kesempatan sekali lagi
mengulang segala cerita dan citranya
memandangkan kes-kes yang datang
banyak yang membuat rawatan mejelang pernikahan
permasalahan demi permasalahan
disebabkan kurangnya ILMU
banyak yang tak nak ambil tahu
sebelum terjadi ...
sebelah mata pun tak nak pandang.



Bila dah terjadi....
gelabah siang malam pagi petang
sedangkan tarikh pernikahan
dah terpangpang di cad jemputan
yang dinamakan LELAKI
hanya ada pada misainya saja
atau pun pada pandanga fazikal
ia dia LELAKI..



Untuk menangani permasalahan begini
bukan satu pekara yang sambil lewa
yang datang kebanyakanya BUTA KAYU..
lansung tidak ada ILMU kearah itu
sampaikan bertanya

Apa yang patut saya buat dulu ?

Dimana saya nak sentuh dulu ?

bagaimana saya nak menyentuhnya ?



Maaf cakap ye
niat solat sunat sebelum dan selepas akad nikah pun tak tau......


Bila diceritakan bab maqam2 wanita
dia TERNGAGA masuk langau


Bila ditanya salam yang di beri dan disambut...


'  ASSALAMULAIKUM KE BONDA ... ?









Adooooi doooi dooiii laaaaaahhhhai.
 
ASTARGROFIRROLLOH HA 'AZIM !




Belum lagi berserta DOA' dan ZIKIRNYA
bila ia melakukan..
KALIMAH APA yang hendak disebut
apabila terpancutnya NEKMAT ITU.. ?




HARUSKAH IA DISEKOLAH TADIKAKAN DISINI ?



Orang Nikah dia nak Nikah
Apa yang di AKAD dan apa yang di NIKAH ?
Apa yang DI IJAB
Apa yang DI KABUL ?








Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah

Isnin, 3 November 2014

Dia kini Benar-benar Lelaki.!

Agak begitu lama sepi tanpa berita
maaf di pinta diatas kelewatan yang membuat
anda semua ternanti2kan cerita demi cerita
menghiasi laman kerdil ini.



Bertarikh 22 january 2014
bagi peminat setia amalanbonda rasanya
masih tidak melupakan cerita tentang kura- kura
dengan tajuk ' Ia termasuk bila terperanjat '
ingat lagi tak ?
cerita ini sebelum blog amalanbonda DIKHIANATI
oleh sang PENGKHIANAT yang merasakan dirinya TAK MATI KUT !
biarkan dia SI LUNCAI TURJUN DENGAN LABU-LABUNYA...





Hari ini 3/11/2014
Kita menyambung kembali kesah sang Kura - Kura
yang telah pun sampai ke amalanbonda
untuk rawatan tertanguhnya kali ke 3 pada 19/10/2014
setelah beberapa bulan berlalu...
seperti biasa ditemani ayah dan abang iparnya..
kedatanganya kali ke 3 ini pun atas sebab
kene terpaksa habiskan rawatanya
kerana dia nak melangsungkan pernikahan pada 25/10/2014.


Tak fikir KASIHAN
mau je menolaknya
nak kene bayar pakej barulah  !








Dia sah bergelar suami pada 25/10/2014
( sekedar gambar hiasan )







Sebelum masuk kebilik rawatan dia bercerita
selepas 2 kali rawatan kaadaanya bukan saja semakin pulih
malah katanya prastasi saya tanpa diduga mendadak
sehinga 4 kali sehari ia bagun menegang.. hahahahahaha
ini diikuti dengan pengambilan ubat yang berterusan
selama 3 bulan disebabkan dia tidak dapat datang
dari Alor Star ke KL dalam tempuh terdekat
bagi menhabiskan rawatan..
dan
Kura - Kuranya telah pun menjadi KEPALA NAGSA ...




Diakhirkan cerita pada 1/11/2014
dalam whatsappnya dia menghulurkan ucapan terima kasih
' Saya dah selamat menjadi seorang SUAMI dan
menunaikan tangung jawab SEORANG SUAMI '..



' Cuma kalau boleh saya nak BERTAHAN LEBIH LAMA...'



hahahahahaha....





Salam semesra kasih  ku nan abadi
             Hanna Al hannah

Selasa, 7 Oktober 2014

Keupayaan yang terbatas..

Keinginan yang membuak ( sekedar gambar hiasan )





Kita bertemu kembali
dan kita bercerita lagi dan lagi...






Alkesah maka tersebutlah...

Usianya sudah melewati 70 tahun
sebelum cfirm temu janji
dia menghubungi talian amalanbonda berulang kali
bertanyakan tentang pakej rawatan
seperti kebiasaan mana-mana pemanggil
agak ada kelainanya sedikit
bila dia menyatakan usianya sudah 72 tahun
kematian isteri 2 tahun lalu
dan akan BERNIKAH pada pertengahan Okt ini
dengan seorang gadis ( Belum pernah berkahwin )
berusia 52 tahun ( Telah pun monopose...







Dia tidak melakukan sexual  sudah 2 tahun
semenjak arwah isterinya uzur sehinggalah meninggal



" Sebelum itu saya ok "  katanya

" Masaalahnya sekarang langsung tidak ada ereksi "...



Bonda cuba menerenagkan
dia sudah pun mencapai peringkat usia Otropose
ditambah lagi di usianya 65 tahun dia 2 kali jatuh
 


1 -  Jatuh pagar

2 -  Jatuh dari tangga membaiki siling rumah





Dalam permasalahan begini
sukar untuk diberikan penjelasan dan keyakinan
pertama desakan keinginanya yang kuat ke arah pernikahan
dan seterusnya ingatanya yang membuak-buak
untuk melayari ' MALAM PERTAMANYA '
sedangkan sudah ternyata keupayaan sudah pun TIADA..





" Saya dah order viagra "


' Persediaan saya di malam nikah nanti..."






Sekedar gambar hiasan sahaja
 


ALLAH HU AKBAR...


Bonda tidak mengatakan ianya tidak bagus
tetapi bonda ada jawapan
dan penjelasan tersendiri
mengikut pengalaman
lebih 38 tahun dalam bidang rawatan ini
dan telah merawat BEBERAPA ORANG DOKTOR
yang telah menjadi pesakit bonda..



DARI KETERANGAN MEREKA-MEREKA SENDIRI
MENGAPA MEMILIH BONDA SEBAGAI PERAWAT...?
DAN MENGAPA MEREKA- MEREKA
TIDAK MEMILIH UNTUK MENGGABIL VIAGRA SAHAJA.... ?








Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah


Selasa, 23 September 2014

Nilai Perkahwinan...



Perkahwinan..
adalah peyudah atau pun penutup kepada
sebuah kehidupan bujangan..
apabila menggambil keputusan untuk berkahwin
bererti sudah bersedia untuk meninggalkan
pekara karut marut dan kegembiraan berkawan
melakukan sesuatu tanpa batasan
berpelesiran mengoda dan mencari teman untuk suka-suka..









Sekedar gambar hiasan sahaja








Dalam banyak-banyak kes
yang memenuhi fail rawatan amalanbonda
di antaranya adalah TIDAK BERSEDIA
meninggalkan TABIAT BURUK sewaktu bujang
menganggap dunia rumah tangga
bukan satu dunia yang memerlukan satu tanggung jawab yang berat
untuk di galas dan di pikul segala beban-beban yang ada









Sekedar gambar hiasan sahaja





Masalah yang timbul
bukan sahaja dar segi tanggung jawab terhadap nafkah kehidupan
mengabaikan segala keperluan dari segi dzahir
malah turut mengabaikan nafkah bathin sang permaisuri..
kehidupan dulu-dulu turut terbawa-bawa
sebab si suami tidak akan merasa apa pun runtunan bathin si isteri
kerana dia masih meneruskan tabiat lamanya
melakukankan hubungan dengan banyak wanita di luar sana....









Sekedar gambar hiasan sahaja





Yang paling menyedihkan
sesekali guna yang sah lagi halal
TERNYATA...
suami tercinta memberikan satu kejutan...
isteri tiba-tiba sakit nak kencing
bila kencing air kencing bercampur DARAH DAN NANAH !
si isteri SETIA BODOH ni
inbox bonda di FB
antar msg di telefone
meminta penjelasan



" SAYA SAKIT APA YA BONDA.... ?

" KENAPA SAYA SAKIT BEGINI BILA NAK KENCING ? "

" BOLEH KE SAYA DI UBATI ? "






Taukah anda apa dia ?









Salam semesra kasih ku nan abadi
           Hanna Al Hannah

Rabu, 17 September 2014

Waktu...

Jangan biarkan waktu berlalu
dengan penuh kebimbangan
penuh keresahan dan sia-sia
betapa ruginya waktu yang tersia itu
dengan segala yang tersimpan bersamnya...
yang sepatutnya waktu itu dilalui dengan berjuta makna...


















Salam semesra kasih ku  nan abadi
          Hanna Al Hannah






Sabtu, 13 September 2014

Otai..



Dia datang menunaikan temu janjinya
setelah amalan bonda menerima
panggilanya seminggu lalu...
untuk cfirm
sepasang pengantin baru
yang masih didalam haruman "Bulan Madu"
( 2 bulan bernikah )





Ternyata usia bukan
PENGHALANG KEBAHAGIAN







Penikahan yang berlandaskan cinta teguh
antara keduanya yang sematang usia mereka
untuk menangani masalah ini
yang di katagorikan agak rumit.






1 - Faktor Usia suami  ( 65 tahun )


2 - Ada kencing manis



3 - Ada semua masalah kecing



Dan ternyata
impian mereka cuma sekedar MIMPI NGERI
sepanjang 2 bulan pernikahan...





TIDAK DAPAT MELAKUKAN
WALAU PUN CUMA SEKALI !








Sedangkan yang muda
lagikan bermasalah
apa lagi yang dah KOTAI DAN OTAI










Sekedar gambar hiasan.






Apa pun
Diharapkan doa semua
untuk mereka dapat mengecap
setitis rahmat dalam nekmat kehidupan ini...  Aamiin.








Hanna al Hannah




Rabu, 10 September 2014

Bimbang

Bimbang dan kebimbangan
ilusi ini sering kali di nasihatkan
cubalah bertenang sementara sampai
ke bilik rawatan amalan bonda
banyak yang di ambil kira
dalam menangani masalah anda semua
bukan hanya setakat menujikaji
tentang punca dan penyebabnya sahaja
malah pemikiran dan perasaan anda juga
harus di tela'ah.








Berkali-kali di ingatkan
Kebimbangan anda menambahkan lagi KEPARAHAN ANDA !







Gambar hiasan sahaja..






Mana tidaknya..
yang muda tarik pernikahan dah di tetapkan
sedangkan kaadaan diri hidup segan mati tak mau..
harapkan Macho je.. berstylo gaji besar kereta besar
wang hantaranya juga besar
keupayaan  ?
langsung hancussssssssssssssssss.
tulah !
buat ikut nafsu
suka suki je
yang merananya sape ?






Sekedar gambar hiasan sahaja..





Masalah yang dah  berumur lak
tak tau nak jaga diri
duit banyak kaya raya
rantai basikal pun kene bubuh minyak
kalau tak berkarat
susah nak kayuh...

Ni bila isteri dah ugut
bila isteri mula menjeling-menjeling ke lain
malah isteri dah mula cari ranting kayu tiga
baru sedar..
kalau tak lebih baik melancung ke luar negara
daripada masuk wookshop amalan bonda..................... hehe
di tambah pula dengan faktur usia
dah menlangkah ke alam otropuse
eeeeeeeeehh Lelaki
tak tau ke ?
ingat pempuan je yang monopuse aaaaaaaaaahh !
ni kepala lutut dah longar
ada pulak lagi kecing manis
nak umur lima enam puluh tahun
tak pernah cakna diri
nak jadi remaja umur 19 tahun
weeeeeeeeiii mana jadi !
dahlah tak  pernah cuci injen nak jalan laju-laju lak !






Maafkan Bonda
demi sebuah kesejahteraan
dan kebahagian anda semua...







Bonda Hanna Al Hannah


Isnin, 8 September 2014

Mengapa bertanguh.....

Banyak yang tidak mengambil kira
bila mana kaadaan di peringkat awal bermasalah
menganggapnya satu pekara remeh temeh
sebab tidak membayangkan
ia akan berlaku kehilangan keupaya'an MENDADAK
secara TIBA-TIBA...





Aaaaaaaah sikit je  !
Aaaaaaah biarlah dulu  !
Aaaaaaaaaaaah takada apa kut biasa je  !
                 







Gambar hiasan sahaja...






Dan
Apabila KEPARAHAN sudah teramat parah
barulah amalan bonda di hubungi
setelah datang pekara utamanya


HENDAKAN KESEMBUHAN SEGERA   !




Sedangkan penyakit dan masalah
disimpan bertahun-tahun.. Aduhhhhhhhhhhhhhhhhlahai  :)






        Salam dari
Bonda Hanna Al Hannah

Sabtu, 30 Ogos 2014

Mengapa tidak percaya ke ?

Sumpah Lillah sya macan tak percaya ...





Rumah tangga yang dibenanya sudah mencangkau 5 tahun
kerjayanya sebaagai seorang yang berkalibar didalam politik tanah air
banyak mengterasingkan jarak keintimanya bersama istrinya
yang juga berkerjaya yang sama..





" Ketika saya memerlukan dia takada
ketika dia memerlukan saya pula takada "





Inilah segunung keluhan yang di bawa
ke meja seterusnya ke bilik rawatan amalan bonda
yang juga tercatit di fail rawatan amalan bonda.




" Nak tak nak ' BUAT SENDIRI "  tambahnya





" Dan kini dah 2 tahun
saya langsung tiada ereksi pagi
tidak boleh melakukanyanya
juga bila terkadang-kadang
ada kesempatan kami bersama..
di umur saya yang belum pun lagi
40 tahun saya menjadi amat risau
orang melihat saya berjaya dalam kehidupan
tetapi saya ada kekurangan dalam diri..
saya tidak mampu membahagiakan seorang isteri
dari segi hubungan batin ..
zahirnya saya mampu memberikan apa saja kepadanya
birthday dia last years saya belikan merc ..
orang fikir saya bahagia
tetapi bonda .. sayalah lelaki paling MENDERITA !
dengan masaalah kecing kerap
dan benda' saya yang sudah tidak berfungsi.."

Penjelasan panjang lebarnya...







Sekedar gambar hiasan..






Dia sampai tepat pada jadwal temujanjinya
setelah melakukan pemeriksaan di terus diberi laluan ke bilik rawatan
selesai rawatan seperti biasa ia diberkan ubat yang pertama untuk hari itu
ia akan mengambil dua kali lagi pada sebelah petang
dan sebelum tidur malam..
dan menasihatinya supaya ia banyak minum air kosong
dan bertemu kembali 10 pagi esok
di rawatanya yang ke 2..





Seperti dijanjikan
tepat 10 pagi esoknya dia muncul di depan pintu
bersama drivernya...
belum sempat di  persilakan dia duduk
dalam kaadaaanya yang tidak keruan
munkin sesuatu perasaan menguasai hati dan mindanya
untuk memberitau tidak dapat lagi nak bersabar




"  Bonda sumpah LIllah saya tak dapat tidur malam tadi..

" ahhhhhhhhhh kenapa ? dalam hati bonda memikirkan
munkin aku tersalah sentuhan membuatnya sakit.....


' Ya Allah bonda ..
start kul 3 dia bangun tegang
sampailah mandi solat subuh baru dia turun.......
SAYA MACAM TAK PERCAYA....."







 hahahaha ....




ALHAMDULILLAH.. Aamiin






Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah






Sabtu, 23 Ogos 2014

Marah ada bosan pun ada..

Marah bila taknak semak betul-betul
bila melayari blog amalanbonda
memang ya sepatutnya bonda perlu bersabar.
nak sabar camne lagi dah berkali-kali di tulis di beri tahu
sejak dahulu kala dah bertahun-tahun
tidak juga nak peduli dan ambik tau
yang peliknya no t.pon boleh lak dapat
sedangkan keterangan tentang pakej rawatan
dan pembayaran ada di bawah no t.pon tu je
aduuuuuuuuuuuuuuhlah !










Gambar hiasan sahaja






Pas tu........


Dah dapat no t.pon
hentam ber SMS lak.



TAK BOLEH CALL KE ?
 

UNTUK SEBARANG MAKLUMAT
DAN PERTANYAAN ?





Inilah
SATU PENYAKIT
yang teramat membosankan !





BERURUSAN DENGAN SMS  !



Ikut hati memang
LANGSUNG TAKNAK LAYAN
tetapi memikirkan munkin mereka benar-benar inginkan
bantuan dan pertolongan
nak taknak

KITA LAH PULAK
YANG CALL DIA .......
ADUUUUUUUUHAI HAI HAI
ADAKE PATUT aaaaaaaaaaaaaaahhh ?








Selasa, 19 Ogos 2014

Anda ada harta ada rupa dan ada gaya malangnya tiada berupaya !

Dapatkah wang membeli kebahagian anda
bila diri anda sudah tidak boleh lagi di guna pakai
( Sekedar gambar hiasan )

Ahad, 17 Ogos 2014

Gurauan membawa padah..

Sekedar gambar hiasan sahaja..








Gurauan Membawa Padah.




Orang-orang Dahulu berkata..
berpada-padalah bergurau nanti mendapat padah !




Seperti biasa Paparan kali ini
adalah kesah benar dari fail rawatan amalanbonda
untuk dijadikan renungan dan iktibar bersama.
Dia baru berusia 23 tahun masih belajar di IPT
kejadian berlaku sekitar 2008
lebih kurang 6 tahun lalu
sewaktu itu dia tingal di asrama sekolah Menengah.







Tanpa kedatanganya menjalani rawatan
tiada siapa yang percaya di usia sebegitu muda
dia telah menggalami permasalahan yang begitu kriktikal
ditambah pula dengan kaadaan dirinya
sebagai penagih onani TEGAR !
setiap hari dua ke tiga kali sehari...






Kawanya bergurau...


Dengan memusing-musingkan tawel
dan melibaskan kecelah kelangkangnya
dia merasa senak yang tidak terhingga disaat itu
malamnya dia tidur dengan memakai seluar dalam
bila anunya bagun tersangkut
digetah seluar dalamnya yang ketat..
dan merasa sakit teramat sangat.




Sejak dari hari itu ...
bila dia cuba melakukan onani
anunya dah jadi roti kukus
cuma yang ada lagi tinggal hanya 30%
dan disetiap kali dia membuang air kecil
kencingnya menitis..
akhirnya dia menjadi seorang anak muda
yang kerisauan dan kemurungan.
dalam satu tempuh waktu yang panjang.
sehinggalah ia sampai
ke bilik rawatan amalanbonda melalui temujanjinya..









Sekedar gambar hiasan sahaja..






Dia menggikuti blog amalanbonda
sudah tiga empat tahun
tetapi katanya dia malu dan merasa takut
untuk menjalani rawatan keputusanya kali ini pada 14?4/ 2014
untuk membuat temujanji
dengan pihak amalanbonda adalah muktamat,
dia tidak dapat lagi untuk bertahan lebih lama,
kaadaan semakin parah.
kedatanganya dihari pertama rawatan
memang kebiasaan kepada semua pesakit
agak gementar dan dengan wajah sugul
tiada cahaya keceriaaan..







Alhamdulillah. Esoknya
dia sudah diringi dengan senyuman
di pintu pagar rumah amalanbonda
sebaik saja dia duduk disofa
dia sendiri menggatakan
bila bonda bertanyakan kabar




" Alhamdulillah bonda dia bagun pagi tadi...ADA PERUBAHAN. "





Diharapkan anak-anak semua
ambilah IKTIBAR diatas cerita yang dipaparkan ini.
fikirlah ! renungkanlah !








Salam Hanna Al Hannah

Menangani Permasalahan Sexual Bukan 1 Pekara yang Mudah !




( Sekedar gambar hiasan sahaja )









 Menangani permasalahan sexual....
Bukan satu pekara yang mudah untuk dilakukan
setiap pesakit semuanya mengiginkan result yang baik
dengan segera dan secepat munkin
tanpa mereka memikirkan akan kaadaan diri mereka
PARAH atau pun TIDAK !







Membawa waktu permasalahan yang begitu lama
untuk sampai ke dalam fail record rawatan amalanbonda
1 tahun 2 tahun 3 tahun 4-5 tahun
malah ada yang datang membawa masalah berpuluh dan berbelas tahun..








TOLONGLAH MEMAHAMI KAADAAN DIRI SENDIRI OK !









Sebolehnya...
bagi pihak amalanbonda sendiri
inginkan pesakit-pesakitnya
yang datang dengan kemuraman dihari ini
dan esok...
datang untuk rawatan keduanya
dengan senyuman lebar hingga ke telinga.








Walau pun tidak ada record rawatan yang gagal...
yang teramat payah untuk diberikan
adalah MENYUNTIK erti sebuah KEYAKINAN
bertambah pula dengan SIKAP pesakit
yang langsung tidak ada MAKNA KESABARAN didalam diri.
Dahlah datang bukan dengan satu masalah sahaja
membawa berbagai-bagai masalah lainya lagi.
belum lagi nak diambil kira dengan dirinya yang kotor...
kelangkang yang berkerak dan berkurap...
lebam birat dan hitam..
semuanya nak dipegang dan disentuh..








ADUHAI TOLONGLAH PAHAM !





Paling tidak belajarlah BERSYUKUR
dalam tempuh 3 hari sudah ada tanda2 perubahanya
DAPAT KEMBALI MENJADI SEORANG LELAKI YANG BENAR-BENAR LELAKI !
APA LAGI YANG DI-INGINKAN ?
DAN UNTUK LEBIH MEMUDAHKAN
KERANA MASIH ADA YANG TIDAK TAHU
NAK KLIK TERUS KE BLOG AMALANBONDA INI












TALIAN UNTUK DIHUBUNGI TIDAK MELAYANI SMS !
             +6013667300 / +60123730466
                        Hanna Al Hannah


Rabu, 13 Ogos 2014

Tercabarkah kewibawaan Al Hannah apabila... Part 2

Selamat  tengahari kepada semua
selamat bertemu kembali di halaman daif ini
kita menyambung kembali bicara lalu
yang terbenkalai di sudut cibisan ruang waktu.










Sekedar gambar hiasan sahaja





Al Hannah terkedu kaku seketika...
kami berpandangan sesama sendiri
kakaknya dan anak lelaki ku ( Bapak saudaranya )
dia buat muka selamba jerr



" Betul Nda...
hari-hari nak hari-hari buat
tak baguskan Nda ? "




" Sayang tidak ada istilah dan tidak ada cara
yang menggatakan melakukan onani itu bagus atau pun baik
kenapa hukum agama melarangnya ?
mengapa dia di panggil Zina Tangan ?
ada ayat yang mencegahnya
" jika kamu tidak mampu untuk berkahwin
maka berpuasalah !  "




Aku cuba memberi kepahaman
kepada cucu ku yang sorang ini
mengharap dia paham



Dan sambung ku.........



" Tidak ada lelaki di dunia ini yang di gelar lelaki
tidak melakukan ONANI.. cuma ada cara
untuk sekedar menggurangkan sedikit KEMUDHARATANYA.... "






" Camne Nda cakaplah... "








" Elakan diri dari duduk kesorangan jika ada rasa keinginan keluar
cari kawan atau pun lakukan sesuatu yang boleh mengggalih minda ke arah itu
kecenderungan beronani adalah satu tabi'i yang bukan sekedar satu keseronokan sahaja
tetapi akhirnya tabi'at itu ia dinamakan MEMAKAN DIRI
tidak boleh tidur tanpa melalukan onani..
ia sudah pun menjadi pill tidur.......
akhirnya nak tak nak memaksa diri sendiri
memaksa ia untuk bangun berdiri
dan memaksa ia untuk memuntahkan diri......
gejalanya..
kencing mula bermasalah
mata dan muka pucat kekuningan
sakit di bahagian bawah perut sisi kiri
benda tu pun mula menurun prastasi
tidak segar tidak bagun pagi
liok melintuk
sebab terjadinya kekenduran kulit
yang disurung tarik tiap-tiap hari
longgar dan hilang segala cenkaman.... demi cengkaman. "




ALLAH HU AKBAR.............
BERHENTILAH !




Aku pun bangun meninggalkan mereka bertiga
untuk melayani pemikiran dan perasaan mereka sendiri-sendiri.....




LANTAKLAHHHHHHHHHHHHH !







Salam semesra kasih ku nan abadi
     Bonda Hanna Al Hannah

















Jumaat, 8 Ogos 2014

Tercabarkah kewibawaan Al Hannah apabila.....Part 1

Katanya... dengan selamba tanpa segan silu  " Nda saya terlalu kuat Onani .. "
( sekedar gambar hiasan sahaja )











Diantara kita munkin
masih lagi berada didalam suasana hari raya
masih lagi bercuti dan merayakanya
menggunjung dan berkunjungan
ziarah dan menziarahi.





Dua hari lalu..
bonda diziarahi oleh seorang cucu lelaki
yang baru berusia 18 tahun
dia diantara cucu-cucu yang teramat rapat
sememangnya Bonda membuka ruang bagi mereka
berceritalah apa saja
bertanyalah apa saja
dan berbincanglah apa saja
dalam isue dan topek apa saja...




Sebaik saja Bonda menyambut kedatanganya 
di pintu pagar seperti biasa dia akan memeluk dan mencum Bonda
menghulur kata maaf dan menghulur tangan bersalaman
dan dia melabuhkan punggung diluar rumah
bersama kaka dan anak lelaki bonda
keakraban mereka sedari dulu
bercerita dan ketawa..





Bonda keluar menatang sedulang minuman Vimto
sambil menghidangkanya dan turut duduk bersama
belum pun sempat Bonda bertanyakan kabarnya
dia terlebih dahulu menyapa dengan satu sapaan
yang bukan merupakan satu pertanyaan atau pun soaalan
tetapi satu pemberitahuan... yang berbunyi..





" Nda... saya kuat BERONANI "


MAK HAIIIII.... CUCU KU SENDIRI ? ? ? ?









Nantikan lanjutan cerita ini di Part 2








Salam semesra kasih ku nan abadi di kemeriahan Shawal
                   Bonda Hanna Al hannah









Sabtu, 2 Ogos 2014

Ku gamit segala kenangan lalu...

Hanna Al Hannah bersama DJ Zulkefli Bujang rakaman live Radio Bernama
Pada 10 / 1 / 2011.






Ku gamit segala kenangan lalu
dan segala yang telah berlalu..
semuanya di dalam ketentuan Allah SNW
Alhamdulillah kita masih dapat menyambung lagi kata dan bicara
miski pun didalam bulan yang baik dan hari yang baik
amalanbonda menerima segala musibah keatas blog ini
ada pihak yang merasa amat sedih dan kesal
ada pihak yang merasa marah ....
diatas apa yang berlaku
( anaknda2 tercheeenta & peminat setia amalanbonda )
BIARLAH...





KEBODOHAN
TIDAK BOLEH DILAWAN DENGAN KEBODOHAN ! ! !

PENGINIAYA'AN
HUKUMNYA TIDAK BILEH DI BALAS DENGAN PENINIAYA'AN


KERANA ALLAH TERLEBIH MEMBERI KEADILANYA


" MANUSIA SENTIASA DIDALAM KERUGIAN
DIATAS PERBUATAN TANGANYA SENDIRI '  



Aamin !






Di pembukaan tirai lebaran ini
Inn Shaa ALLAH walau pun segala yang hilang
tidak dapat di kembalikan lagi
 

TERIMA KASIH KEPADA ANAKNDA KU UNCLE SEEKERS
ADEEK SEEKERS DAN SALAH SEORANG PUTRA KANDUNG KU
YANG BERSUSAH PAYAH PEDULI TENTANG BLOG AMALAN BONDA
YANG BERSUSAH PAYAH MENGGEMBALIKANYANYA SEMULA
 

KERANA BUAT PENGGETAHUAN SEMUA
MEREKA-MEREKA INILAH
TULANG BELAKANG AMALAN BONDA
YANG MEMANTAU DAN MENGGAMBIL TAHU
SEMUA DAN SEGALANYA..








Diakhiri dengan salam eid mubarak kepada semua
Inn Shaa ALLAH
update akan bermula kembali
secepat munkin
nantikanlah cerita-cerita benar dari fail rawatan amalanbonda.






Salam semesra kasih ku nan abadi
      Bonda Hanna Al Hannah






Jumaat, 1 Ogos 2014

Senyuman di sebalik kedukaan ku..

Salam Hari Raya bersama pengasas blog Amalan Bonda dari 2009
( Uncleseekers )

Selasa, 22 Julai 2014

Sabarkah saya...

Dia terlalu Ego untuk menerima nasihat..
( Sekedar gambar hiasan )








 Seawal pagi ini... 22 / 7 / 2014






Amalanbonda menerima seorang tetamu wanita
tanpa temu janji tanpa pangilan dia tiba-tiba muncul
dipintu pagar memberi salam..
setelah mempersilakanya masuk kerumah
dan mempersilakanya duduk diruang tamu,
dia hanya tunduk membisu
sesekali memandang Bonda
dengan penuh kesayuan...
dalam telahan Bonda
kehadhiranya yang membawanya ke pintu pagar bonda
sudah pastilah masalahnya terlalu berat
belum pun sempat Bonda bertanya...



' Saya minta maaf datang mendadak begini.."
 


Ungkapa katanya diringi dengan nada sebak
jelas kelihatan manik-manik mutiara dari birai matanya
lucut berguguran..




" Is ok anaknda tak apa...' jawab Bonda





" Semasa bonda menawarkan pakej Ramadhan
saya menasihatkan suami saya menghubungi Bonda
dan datang,  dia pernah call Bonda untuk buat temu janji
dan Bonda telah menghantar alamat Bonda, tapi dia taknak datang,
alamat tu saya simpan.. ini yang saya dapat cari rumah Bonda "




" Saya mengikuti perkembangan blog bonda dah lebih 3 tahun
saya baca setiap cerita yang ada di laman blog Bonda
dah seminggu saya tak dapat cari lagi blog amalanbnda
saya tak tau kenapa.. inilah membuat saya datang terus kesini "







" ok anaknda jom kita naik ke atas kita bercerita di pejabat "







Arman ( bukan nama sebenar )
berusia 50 tahun
dia pengidap kecing manis lebih 7 tahun
dan selama itulah prastasi seksualnya terjejas
mula-mula sekedar kadang boleh kadang tak boleh
4 tahun kebelakangan dia langsung tak boleh
usahkan mengeras menggembang pun tidak..
isterinya berusia 40 tahun
ada seorang anak lelaki berusia 10 tahun
hasil perkongsian hidup bersama Arman,



Arman...
seorang lelaki yang sukar dinasihati
sukar berpantang dengan masalah kencing manisnya
juga sukar untuk menerima nasihat isterinya untuk berubat
dan mendapatkan rawatan dalam masalah sexsualnya
seperti yang disarankan isterinya....
bukan  masalah duit..
entahlah... dia terlalu EGO
itulah kata isterinya



" MUNKIN DIA MENCABAR SAYA UNTUK BERLAKU CURANG..."



INILAH KELUHAN YANG DIBAWA OLEH SEORANG ISTERI
YANG MENDERITA BATHINYA....



SUBHANALLALLAH....... !





4 tahun tanpa apa-apa
hidup dibawah satu bumbung
dan berkongsi satu tempat tidur...
adalah satu tempuh yang lama.. teramat lama
bagi seorang isteri untuk menanggung
penderaan emosi didalam sexsual..
disaat keinginanya melonjak
bagaimanakah harus seorang isteri MENEPIASKANYA ?




DUHAI LELAKI FIKIRKANLAH   ! ! !








Salam semesra kasih ku nan abadi


     BONDA
Hanna Al Hannah









Ahad, 20 Julai 2014


Alhamdulillah... Aamiin ya rabb.




(Sekedar gambar hiasan sahaja) 



Alhamdulillah.. Aamiin ya rabb



Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT

diatas limpahan rahmatnya masih dapat lagi bertemu disini..

Amalan Bonda cuba membawa kembali peminat-peminat

setia seperti yang dinantikan semua

kembali seperti dahulu setelah agak lebih seminggu

ianya hilang dari radar pandangan anda.



Yang termampu Bonda ucapkan hanya

rasa terima kasih kepada yang Maha Pencipta

dan terima kasih yang tidak terhingga kepada pesakit-pesakit Bonda,

setia mencari Bonda setia menanti Bonda..



TERIMA KASIH SEMUA !

Salam semesra kasih ku nan abadi

Bonda Hanna AlHannah