Pengikut

Isnin, 30 Mac 2015

Fikir berjuta kali sebelum buat...

Salam di akhir Mac ini
diharapkan semuanya sejahtera belaka ya.
memandangkan asakan - asakan kes
dalam 2 3 bulan ini seolah kes yang sama je
rasanya atas masalah yang serupa
amalan bonda tidak dapat berdiam diri lagi
terpaksa juga membebel disini walau sebelum ini pun
sudah terlalu banyak di perkatakan dan di  ingatkan
masih juga banyak lagi yang melakukanya ?




TAK CUKUP KE DENGAN PEMBERIAN ALLAH ?

MENSYUKURI NEKMAT DAN RAHMAT PEMBERIANYA
ADALAH TERLEBIH BAIK DARIPADA

PANDAI-PANDAI SENDIRI MENGUBAH CIPTARAHMATNYA





Kalau semakin CANTIK takpelah juga
ini semakin HUDUH lagi BURUK
MENGERUN DAN MENAKUTKAN
BILA MELIHAT RUPANYA...




APA YA ?  ?  ?
BERANI BUATLAH !  !  !







Kenal tak ni apa ? lebih kurang  beginilah rupanya...






MARAH !



Gara - gara nak buat bini sayang kut
silap - silap bini MELAYANG
TERBANG............................................ HILANG !
guna kurniaan "Akal lah beb ooooooiii la weeeiii  !




Allah dah cukup BIJAKSANA MENCIPTAKANYA
mengikut persesuaian diri setiap hambanya.





DULU.....
 

Dah pernah disuarakan di sini buat besar
dialah vital yang paling terhuduh di dunia
bergembol - gembol macam UBI KENTANG !






Cantik ke jika dah jadi begini rupanya ?







YANG INI PULAK MACAM BUAH JAMBU GAJUS !






Vital berfungsi dengan tekanan darah 100%
melalui kedudukan saraf yang baik
banyak sangat dah dijelaskan disini tak juga reti - reti




CUCUK INJEK BUAT BESAR... KONONYALAH






FIKIR !


1 -  Apakah jenis cecair yang dimasukan ?

2 - Apakah kemudharatanya ?

3 - Mampukah saluran darah ( Urat Zakar anda )
     menapung darah sebanyak itu ?

4 - Mampukah kekuatan Zakar anda untuk tegak mencacak
     sedangkan bila dah dibesarkan kandungan cecair didalam kulit zakat
     MEMBERATKANYA !

5 - Macamana nak masuk nak tembus dengan rupa yang begitu ?

     BESAR SANGAT KE LUBANG FARAJ ISTERI ?






KEMUDIAN.....


Buat temu janji datang
untuk jalani rawatan


DAH CACAT !
DAH TAKDA RUPA KEMALUAN MANUSIA LAGI DAH  !




Banyak lagi yang hendak dikhabarkan disini
sampai ada yang jadi BURUK /BUSUK


MEMBENGKAK MENANAH
AKHIRNYA DI POTONG DOCTOR
DAH HAMPEH TAK BERGUNA LAGI !  !  !




TAKBIR !

ALLAH HU AKBAR !




UmmulHanna Al Hannah

Rabu, 18 Mac 2015

Manis tersiksa..





Dalam menangani permasalahan ini
terlalu banyak yang bertanya
seolah mereka tidak pernah tahu
atau pun disengajakan untuk tidak ambil tahu
munkin ...
tidak ada maklumat atau penjelasan
' Memberi tahu.. '




Sepanjang pengalaman.





Menerima dan merawat pesakit-pesakit
purata yang datang adalah
yang sudah menanggung penderitaan bertahun-tahun
ini banyak kali diberi tahu disini
namun masih juga bertanya lagi
dan tiada jenuhnya juga
untuk terus menyatakanya
lagi...
dan lagi...






Gejala kencing Manis..


1 -  Apabila kadar gula ada didalam darah
      menyebabkan darah menjadi agak pekat
      dan ini menjadikan tolakan darah agak perlahan.
      sedangkan vital lelaki berfongsi
      100% dengan darah sahaja.



2 -  Ubat dari hospital yang diambil sedikit sebanyak
       secara runtin / berterusan
       menjejaskan prastasi sexsual.
       ini diperakui sendiri oleh doctor
       yang pernah menjalani rawatan.
       dan pesakit-pesakit sendiri yang menjelaskanya
       

      " Semenjak saya mula mengambil ubat kencing manis di hospital
         sejak itulah dia mula tak bangun.. "





3 -  Menyimpan permasalahan terlalu lama
      kerana kurangnya berkeyakinan
      dengan cara rawatan alternative
      ada pesakit yang datang
      setelah mengidapnya bertahun-tahun
      sampai berbelas tahun...






Diantara gejala kejutan saraf kepada pengidap kencing manis
( Sekedar gambar hiasab sahaja )






Inilah yang banyak menimbulkan
persoalan dan pertanyaan
bolehkah ia dirawat / disembuhkan
amalanbonda cuma memberikan rawatan..
terbaik yang termampu dilakukan
yang menyembuhkan Hanya Allah s.n.w.





Sering juga disoal..
" Benarkah Kencing Manis tidak boleh diurut ?




CARILAH JAWABAN SENDIRI



' Kalau dah saraf mula mengecut
 tekanan darah dah tidak lancar / laju ... '








Salam semesra kasih ku nan abadi
      UmmulHanna Al Hannah








   

















Rabu, 11 Mac 2015

Yang perlu dipahami dan ketahui..

Kapsul Arus Muara amalanbonda
( Untuk Kesihatan Lelaki )







Berkali kali 
mengatakan untuk memberikan satu kepahaman
membantu untuk lebih jelas dan menjelaskan
mejalani rawatan luaran
di ikuti dengan permakan ubat untuk dalaman
ini hendaklah diambil kira
dan di kira amat penting.





Pengambilan ubat herba
dia agak berbeza dan ada perbezaanya
dengan ubat sain morden
pengambilan dalam masa tertentu
yang berterusan akan lebih membantu
ke arah KESEMBUHAN.
yang MANTAP dan JITU





INILAH YANG PERLU DIPAHAMI !





Lebih - lebih lagi
apabila adanya FAKTOR USIA
dan masalah DIABETES dan HIGH BLOOD



Seanag cakap melayunya
KENCING MANIS dan DARAH TINGGI



Bertindak AWAL
untuk mendapatkan rawatan
adalah satu daya KEBIJAKSAAN ANDA !







           BONDA
UmmulHanna Al Hannah









Isnin, 9 Mac 2015

Kebijaksanaan..

Kebijaksanaan memikirkan tentang bagaimana
untuk mengelak diri dari menghadapai sesuatu
yang membawa kepada kemudharatan yang berpanjangan
atau seterusnya berkekalan
ianya bergantung kepada cara
kita berfikir ke arah yang membawa
kepada kebaikan dan bertindak
untuk menanganinya.



Menangguh..
atau pun membiarkan tanpa bertindak
merupakan tidak ubah seperti kita menyimpan
sebiji buah yang masak meranum
apa akan terjadi ?



Dah tentu ia busuk dan buruk berulat !













FIKIR - FIKIRKANLAH !  !  !








Salam semesra kasih ku nan abadi
     UmmulHanna Al hannah




Ahad, 22 Februari 2015

Ampun Maaf Dipinta..

Bertemu kembali
dihujung musim percutian ini.




Mengimbau segala kenangan
yang telah pun terluput dari halaman ini
memang sukar untuk dikembalikan
hanya Doa' semoga dilimpahi Rahmat
kepada Si Pengkhianat .. Aamiin




Diatas keperihatinan dan kesetian peminat- peminat amalanbonda
sering  bertanya dan sering meluahkan rasa terkilan mereka
lantaran tidak dapat lagi menyoroti
segala tulisa - tulisan yang diupdate sedari 2009
menyemak segala petua - petua yang ada
mengenali punca dan sebab permasalahan
kata - kata nasihat dan panduan
membuat Bonda merangkai kesebakan
diatas ingatan kalian dimana ada yang tidak melupakan
segala pengisian blog kerdil ini
sehinggakan menggigati segala tajuk - tajuknya..
menggigati u.tube rakaman bersama DJ Zulkefli Bujang
Kerusi Panas Radio Bernama
terima kasih tidak terhinga


TERAMAT DIHARGAI



BENAR..

YANG SUKAR DIPADAMKAN
ADALAH DARI HATI...
WALAU IA MUDAH DIPADAMKAN DIHALAMAN INI..



ALHAMDULILLAH .. AAMIIN



AMPUN MAAF
JUGA DIPINTA KEPADA SEMUA
DIATAS RASA TERKILAN INI



Akan diushakan
untuk menulisnya kembali
walau pun tidak seperti yang dulu
diharapkan ia dapat memenuhi
rasa kecewa dan kehampaan semua


Inn Shaa Allah.






UmmulHanna Al Hannah

Sabtu, 31 Januari 2015

Keyakinan Tercabar...

" Saya seorang studen boleh ke saya minta kurang ?

Boleh tak mintak KURANG juga
masalah tu sebelum datang  ?
bawak masalah ciput jer

Bagangnya tidak paham - paham bila di berikan penjelasan

Berusia 22 tahun

Dah 2 tahun benda Allah tu mampus langsung tidak bernyawa

Akibat onani tegar

Apa yang hendak di kesalkan lagi ?

Terima ajelah padahnya..


26/ 1/2015

" Saya dah masukan duit booking 200rm ke dalam acc amalanbonda "
   esok saya datang kul 2 petang... "

Esoknya tepat 2 petang dia sampai

Terus dipersilakan kebilik rawatan

Sampai di pintu pejabat dia nak masuk tak masuk teragak - agak pulak..

" Saya nak buat pemeriksaan dulu boleh tak bonda..? "

Punyalah menyirapnya Tuhan je yang tahu
memang dia tak paham dan tak reti bahasa
dengan apa yang telah diperjelaskan
beribu - ribu orang boleh paham
dengan hanya membaca maklumat
dan keterangan di laman blog ini
dia pulak dah dijelaskan melalui pangilanya dengan terperinci
boleh sebegitu bahlul....

Dah tu banyak pulak soal jawabnya
eeeeeeeeeeeeiii menyampah betul
tanya itu tanya ini mengalahkan wartawan
cam tidak percaya dan berkeyakinan
dah tu mengapa datang minta diperiksa aaaahh ?
periksa je pulak tu
bukan terus buat rawatan...
cakaplah dari awal !
mana ada orang just buat pemeriksaan saja..
tak buat rawatan






health care

                               pemeriksaan dan rawatan berjalan beriringan periksa dan rawat !
                                                                ( gambar hiasan sahaja )






Nak taknak terpaksa terima
walau pun pemeriksaan tu sebenarnya
dilakukan setelah comfirm temujanji
untuk menjalani rawatan,
dan sebelum menjalani rawatan..
di periksa dulu... ADA PAHAM KA ?

Habis pemeriksaan
dia di bekalkan ubat untuk 3 hari sahaja
itu pun atas dasar ikhsan nak bagi
dengan pesanan dia mesti memaklumkan segala perkembangan
dihari kedua pengambilan ubatnya




28/1/2015

Menerima pangilanya
dalam perjalanan bonda bersama suami ke Kuantan

" Bonda saya tidak sabar nak buat rawatan.."

" Mengapa pulak kan kamu seperti tidak percaya dan tidak berkeyakinan ? "

" Tidak Bonda saya makan ubat tu dia bagun keras betul
  betul - betul keras.. saya pun tak sangka selama ini saya dah putus harapan  "

Dalam hati baru kau tahu
duk banyak soal sangat..
yang teryata sebenarnya dia tidak cukup duit..
cakaplah... janganlah pakai redah je minta buat pemeriksaan..
Aduuuuuuuuuuuhai







Salam dari Bonda
Ummul Hanna Al hannah



Rabu, 7 Januari 2015

Cetusan inspirasi....

Dengan Nama Allah


Juamaat 2 January 2015
tepat 8.30 malam seperti yang dijanjikan
sebuah kereta Izuzu D Mix berwarna putih sampai
di depan rumah
mengambil ku dan suami
meredah angin malam meluncur
di lebuh raya Karak
menuju Janda Baik.






Terima kasih Engku Syed / Beblah ( Ultraman )
Menjemput dan menhantar Bonda...



Untuk selama 3 malam
berada disebuah rumah
didalam sebuah taman indah
seperti Wadi Hana / Wadi Hussien
memang ianya tidak mencukupi
aku pernah tinggal berbulan lamanya disini
dengan tidak pernah merasa jenuh atau jemu
melupai sejenak segala rasa letih dan penat.
berada disisi mereka-mereka
yang begitu ku kenali
lagi teramat ku sayangi..







DAN MENCETUSKAN INSPIRASI...






Wadi Hana / Wadi Husien Janda Baik







Dan isnen 5 January 2015

Ku pulang dengan membawa

 " BERJUTA ILHAM.........."







Ultraman ( Beblah ) aku dan Roni diAidil Fitri yang lalu..







Salam semesra kasih ku nan abadi.

   Ummul Hanna AlHannah
             { Bonda )