Pengikut

Ahad, 22 Februari 2015

Ampun Maaf Dipinta..

Bertemu kembali
dihujung musim percutian ini.




Mengimbau segala kenangan
yang telah pun terluput dari halaman ini
memang sukar untuk dikembalikan
hanya Doa' semoga dilimpahi Rahmat
kepada Si Pengkhianat .. Aamiin




Diatas keperihatinan dan kesetian peminat- peminat amalanbonda
sering  bertanya dan sering meluahkan rasa terkilan mereka
lantaran tidak dapat lagi menyoroti
segala tulisa - tulisan yang diupdate sedari 2009
menyemak segala petua - petua yang ada
mengenali punca dan sebab permasalahan
kata - kata nasihat dan panduan
membuat Bonda merangkai kesebakan
diatas ingatan kalian dimana ada yang tidak melupakan
segala pengisian blog kerdil ini
sehinggakan menggigati segala tajuk - tajuknya..
menggigati u.tube rakaman bersama DJ Zulkefli Bujang
Kerusi Panas Radio Bernama
terima kasih tidak terhinga


TERAMAT DIHARGAI



BENAR..

YANG SUKAR DIPADAMKAN
ADALAH DARI HATI...
WALAU IA MUDAH DIPADAMKAN DIHALAMAN INI..



ALHAMDULILLAH .. AAMIIN



AMPUN MAAF
JUGA DIPINTA KEPADA SEMUA
DIATAS RASA TERKILAN INI



Akan diushakan
untuk menulisnya kembali
walau pun tidak seperti yang dulu
diharapkan ia dapat memenuhi
rasa kecewa dan kehampaan semua


Inn Shaa Allah.






UmmulHanna Al Hannah

Sabtu, 31 Januari 2015

Keyakinan Tercabar...

" Saya seorang studen boleh ke saya minta kurang ?

Boleh tak mintak KURANG juga
masalah tu sebelum datang  ?
bawak masalah ciput jer

Bagangnya tidak paham - paham bila di berikan penjelasan

Berusia 22 tahun

Dah 2 tahun benda Allah tu mampus langsung tidak bernyawa

Akibat onani tegar

Apa yang hendak di kesalkan lagi ?

Terima ajelah padahnya..


26/ 1/2015

" Saya dah masukan duit booking 200rm ke dalam acc amalanbonda "
   esok saya datang kul 2 petang... "

Esoknya tepat 2 petang dia sampai

Terus dipersilakan kebilik rawatan

Sampai di pintu pejabat dia nak masuk tak masuk teragak - agak pulak..

" Saya nak buat pemeriksaan dulu boleh tak bonda..? "

Punyalah menyirapnya Tuhan je yang tahu
memang dia tak paham dan tak reti bahasa
dengan apa yang telah diperjelaskan
beribu - ribu orang boleh paham
dengan hanya membaca maklumat
dan keterangan di laman blog ini
dia pulak dah dijelaskan melalui pangilanya dengan terperinci
boleh sebegitu bahlul....

Dah tu banyak pulak soal jawabnya
eeeeeeeeeeeeiii menyampah betul
tanya itu tanya ini mengalahkan wartawan
cam tidak percaya dan berkeyakinan
dah tu mengapa datang minta diperiksa aaaahh ?
periksa je pulak tu
bukan terus buat rawatan...
cakaplah dari awal !
mana ada orang just buat pemeriksaan saja..
tak buat rawatan







                               pemeriksaan dan rawatan berjalan beriringan periksa dan rawat !
                                                                ( gambar hiasan sahaja )






Nak taknak terpaksa terima
walau pun pemeriksaan tu sebenarnya
dilakukan setelah comfirm temujanji
untuk menjalani rawatan,
dan sebelum menjalani rawatan..
di periksa dulu... ADA PAHAM KA ?

Habis pemeriksaan
dia di bekalkan ubat untuk 3 hari sahaja
itu pun atas dasar ikhsan nak bagi
dengan pesanan dia mesti memaklumkan segala perkembangan
dihari kedua pengambilan ubatnya




28/1/2015

Menerima pangilanya
dalam perjalanan bonda bersama suami ke Kuantan

" Bonda saya tidak sabar nak buat rawatan.."

" Mengapa pulak kan kamu seperti tidak percaya dan tidak berkeyakinan ? "

" Tidak Bonda saya makan ubat tu dia bagun keras betul
  betul - betul keras.. saya pun tak sangka selama ini saya dah putus harapan  "

Dalam hati baru kau tahu
duk banyak soal sangat..
yang teryata sebenarnya dia tidak cukup duit..
cakaplah... janganlah pakai redah je minta buat pemeriksaan..
Aduuuuuuuuuuuhai







Salam dari Bonda
Ummul Hanna Al hannah



Rabu, 7 Januari 2015

Cetusan inspirasi....

Dengan Nama Allah


Juamaat 2 January 2015
tepat 8.30 malam seperti yang dijanjikan
sebuah kereta Izuzu D Mix berwarna putih sampai
di depan rumah
mengambil ku dan suami
meredah angin malam meluncur
di lebuh raya Karak
menuju Janda Baik.






Terima kasih Engku Syed / Beblah ( Ultraman )
Menjemput dan menhantar Bonda...



Untuk selama 3 malam
berada disebuah rumah
didalam sebuah taman indah
seperti Wadi Hana / Wadi Hussien
memang ianya tidak mencukupi
aku pernah tinggal berbulan lamanya disini
dengan tidak pernah merasa jenuh atau jemu
melupai sejenak segala rasa letih dan penat.
berada disisi mereka-mereka
yang begitu ku kenali
lagi teramat ku sayangi..







DAN MENCETUSKAN INSPIRASI...






Wadi Hana / Wadi Husien Janda Baik







Dan isnen 5 January 2015

Ku pulang dengan membawa

 " BERJUTA ILHAM.........."







Ultraman ( Beblah ) aku dan Roni diAidil Fitri yang lalu..







Salam semesra kasih ku nan abadi.

   Ummul Hanna AlHannah
             { Bonda )

Rabu, 31 Disember 2014

Musim Luruh kembali lagi.....

Dengan Nama Allah..




Seperti selalu
di tahun - tahun yang sudah berlalu...
Rwatan Amalan Bonda setiap awal tahun
menawarkan potongan harga
bermula dari 1/1/2015 sehingga 30/1/2015
ianya berakhir.








Rebutlah segala peluang yang ada...







Rebutlah peluang KE- EMASAN yang ada
SELAGI TAWARAN INI MASIH TERBUKA



DAN KENAPA ANDA HARUS BAYAR LEBIH ?


Menjelang Fabuary 2015
Harga Rawatan kembali ke Harga Asal.





Peluang anda juga tertutup semula...
untuk mendapatkan Harga Luruh ini.






ATUR JADWAL TEMUJANJI ANDA
DARI AWAL UNTUK MENDAPATKAN
PERKHIDMATAN TERAWAL..










HUBUNGI TALIAN

013-6673006  /  012-3730466






            Bonda
Ummul Hanna AlHannah






Jumaat, 26 Disember 2014

Tolonglah Memahami.......

Dengan Nama Allah...

 



Memulakan kembali sebuah bicara
dalam memenuhi sebuah cerita
melengkapi erti pengisianya
yang terkadang membuatkan kita
terjerlus dari makna sebenar
penyampaian yang ada...





Dan dengan itu
menjadikan perbagai tafsiran
bermacam andaian
dan begitu banyak persoalan
juga teka tekinya.



Membuat...
terkadang ada yang bertanya
dan bertanya lagi............. dan lagi
walau kepadatan penjelasan sudah pun di beri
namun masih juga ada yang kurang menggerti
perlu di ulangi
sesuatu yang sudah cerah
masih juga perlu di putihkan
berlu di bilas berkali - kali.






Setiap cerita yang di muatkan disini
ianya berkisar dari cerita - cerita sebenar
menerusi fail Rawatan Amalan Bonda
tujuanya untuk memberi sedikit kesedaran
di jadikan sebagai contuh perbandingan
meneliti tentang kekurangan diri
menilai tentang permasalahan yang ada
membuat satu permisalan
kepada sesiapa jua yang membacanya...





Adakah diri anda juga begitu ?







Tolonglah memahami....
( Sekedar gambar hiasan sahaja.. )





Yang ke keduanya
sudah pun di nyatakan disini
lihat sebelah kanan dalam tulisan kuning




TIDAK MELAYANI SMS
HANYA PANGILAN SAHAJA !





Ini pun masih juga
terlalu sukar untuk di Pahami kenapa ya ?








Setiap permasalahan yang ada buatlah pangilan TOLONG JANGAN BER SMS
( Sekedar gambar hiasan sahaja )






Kerja sama anda teramat di hargai
Kepahaman anda adalah kebijaksanaan anda
dan memudahkan lagi segala pengusan kami
juga terlebih memudahkan
untuk anda mengatur jadwal anda bersama pihak kami.





Salam semesra kasih ku nan abadi
      Ummul Hanna AlHannah

Khamis, 25 Disember 2014

Masihkah lagi menunggu waktu
sehingg kesatu waktu ianya di katakan
sudah tida berkesempatan...
berushalah kearah memperbaiki prastasi anda
kepada yang lebih memberi kemantapan diri

Selasa, 23 Disember 2014

amalanbonda nak di Jual lambakan....

Agak menggejutkan bila seorang pemangil
membuat tawar menawar
dengan kos rawatan amalan bonda
dah tu dia marah-marah lak..
dalam kesnya yang agak kriktikal
siap dia mengajar kita lak
camni.. camtu..





RAWATAN AMALAN BONDA


Dijadikanya Cam jual ikan lambak
di PASAR MALAM
jual ikan di pasar Malam pun ada Tanda Harganya
yang tidak boleh di tawar... HARGA TETAP..
siap minta bayar ansur ansur lagi...
macam beli karpet kat Pakistan
yang masuk kampung pakai motor...
aduhhhhhhhhai.





Ikan Lelong Pasar Malam pun ada tanda harga yang tidak boleh diTawar
( sekedar gambar hiasan sahaja }
https://www.facebook.com/pages/Amalan-Bonda/193543157436471