Pengikut

Rabu, 7 Januari 2015

Cetusan inspirasi....

Dengan Nama Allah


Juamaat 2 January 2015
tepat 8.30 malam seperti yang dijanjikan
sebuah kereta Izuzu D Mix berwarna putih sampai
di depan rumah
mengambil ku dan suami
meredah angin malam meluncur
di lebuh raya Karak
menuju Janda Baik.






Terima kasih Engku Syed / Beblah ( Ultraman )
Menjemput dan menhantar Bonda...



Untuk selama 3 malam
berada disebuah rumah
didalam sebuah taman indah
seperti Wadi Hana / Wadi Hussien
memang ianya tidak mencukupi
aku pernah tinggal berbulan lamanya disini
dengan tidak pernah merasa jenuh atau jemu
melupai sejenak segala rasa letih dan penat.
berada disisi mereka-mereka
yang begitu ku kenali
lagi teramat ku sayangi..







DAN MENCETUSKAN INSPIRASI...






Wadi Hana / Wadi Husien Janda Baik







Dan isnen 5 January 2015

Ku pulang dengan membawa

 " BERJUTA ILHAM.........."







Ultraman ( Beblah ) aku dan Roni diAidil Fitri yang lalu..







Salam semesra kasih ku nan abadi.

   Ummul Hanna AlHannah
             { Bonda )

Rabu, 31 Disember 2014

Musim Luruh kembali lagi.....

Dengan Nama Allah..




Seperti selalu
di tahun - tahun yang sudah berlalu...
Rwatan Amalan Bonda setiap awal tahun
menawarkan potongan harga
bermula dari 1/1/2015 sehingga 30/1/2015
ianya berakhir.








Rebutlah segala peluang yang ada...







Rebutlah peluang KE- EMASAN yang ada
SELAGI TAWARAN INI MASIH TERBUKA



DAN KENAPA ANDA HARUS BAYAR LEBIH ?


Menjelang Fabuary 2015
Harga Rawatan kembali ke Harga Asal.





Peluang anda juga tertutup semula...
untuk mendapatkan Harga Luruh ini.






ATUR JADWAL TEMUJANJI ANDA
DARI AWAL UNTUK MENDAPATKAN
PERKHIDMATAN TERAWAL..










HUBUNGI TALIAN

013-6673006  /  012-3730466






            Bonda
Ummul Hanna AlHannah






Jumaat, 26 Disember 2014

Tolonglah Memahami.......

Dengan Nama Allah...

 



Memulakan kembali sebuah bicara
dalam memenuhi sebuah cerita
melengkapi erti pengisianya
yang terkadang membuatkan kita
terjerlus dari makna sebenar
penyampaian yang ada...





Dan dengan itu
menjadikan perbagai tafsiran
bermacam andaian
dan begitu banyak persoalan
juga teka tekinya.



Membuat...
terkadang ada yang bertanya
dan bertanya lagi............. dan lagi
walau kepadatan penjelasan sudah pun di beri
namun masih juga ada yang kurang menggerti
perlu di ulangi
sesuatu yang sudah cerah
masih juga perlu di putihkan
berlu di bilas berkali - kali.






Setiap cerita yang di muatkan disini
ianya berkisar dari cerita - cerita sebenar
menerusi fail Rawatan Amalan Bonda
tujuanya untuk memberi sedikit kesedaran
di jadikan sebagai contuh perbandingan
meneliti tentang kekurangan diri
menilai tentang permasalahan yang ada
membuat satu permisalan
kepada sesiapa jua yang membacanya...





Adakah diri anda juga begitu ?







Tolonglah memahami....
( Sekedar gambar hiasan sahaja.. )





Yang ke keduanya
sudah pun di nyatakan disini
lihat sebelah kanan dalam tulisan kuning




TIDAK MELAYANI SMS
HANYA PANGILAN SAHAJA !





Ini pun masih juga
terlalu sukar untuk di Pahami kenapa ya ?








Setiap permasalahan yang ada buatlah pangilan TOLONG JANGAN BER SMS
( Sekedar gambar hiasan sahaja )






Kerja sama anda teramat di hargai
Kepahaman anda adalah kebijaksanaan anda
dan memudahkan lagi segala pengusan kami
juga terlebih memudahkan
untuk anda mengatur jadwal anda bersama pihak kami.





Salam semesra kasih ku nan abadi
      Ummul Hanna AlHannah

Khamis, 25 Disember 2014

Masihkah lagi menunggu waktu
sehingg kesatu waktu ianya di katakan
sudah tida berkesempatan...
berushalah kearah memperbaiki prastasi anda
kepada yang lebih memberi kemantapan diri

Selasa, 23 Disember 2014

amalanbonda nak di Jual lambakan....

Agak menggejutkan bila seorang pemangil
membuat tawar menawar
dengan kos rawatan amalan bonda
dah tu dia marah-marah lak..
dalam kesnya yang agak kriktikal
siap dia mengajar kita lak
camni.. camtu..





RAWATAN AMALAN BONDA


Dijadikanya Cam jual ikan lambak
di PASAR MALAM
jual ikan di pasar Malam pun ada Tanda Harganya
yang tidak boleh di tawar... HARGA TETAP..
siap minta bayar ansur ansur lagi...
macam beli karpet kat Pakistan
yang masuk kampung pakai motor...
aduhhhhhhhhai.





Ikan Lelong Pasar Malam pun ada tanda harga yang tidak boleh diTawar
( sekedar gambar hiasan sahaja }
https://www.facebook.com/pages/Amalan-Bonda/193543157436471

Isnin, 22 Disember 2014

Hebatnya dia terjelepuk jua..

Temujanji rawatanya
pada 8 Dec 2014 yang lalu
ambil masa 3 hari rawatan
bermakna ia berakhir pada 10 Dec 2014.




Berusia 58 tahun
datang dari seberang lautan...
boleh dikatakan orangnya terpengaruh juga...
bukan didalam bidang politik
tetapi didalam bidang ketukuhan Islam.... ( Biarlah Rahsia.. )
memiliki pusat tahfiz dan pengajaran ilmu keislaman
pernah menetap di Arab Saudi beberapa tahun
juga di Jordan.. ( Fasih berbahasa Arab )
dan Bonda memangilnya Ustaz...




Dari segi mental dan ilmuanya dia memang Hebat
dari segi fazikalnya juga
dia begitu sihat tubuh badan
aktiv dan bertenaga
masakan tidak... !





DIA MEMILIKI
3 orang isteri... MasyALLOH..






Sekedar gambar hiasan sahaja....




Masalahnya dah masuk tahun ke 5
dia juga peminat setia blog amalanbonda
dah 5 tahun mengikutinya... " Terima kasih ustaz.. "



5 Tahun juga
dia bak sepadang lalang yang kering dan kontang...



MEMILIKI 3 ORANG ISTERI
HANYA PADA ZAHIRNYA SAHAJA....




Seorang pengidap kencing manis
juga selama 5 tahun bergantung dengan ubat hospital
akhirnya dia mendapat tahu
melalui keterangan seorang Doctor ( Sahabatnya )
ubat kencing manis yang di ambil
sedikit sebanyak menjejaskan
prastasi seksualnya...





8/12/2014
Hari pertama rawatan

selesai rawatan seperti biasa dia di beri makan ubat
( ubat seksual & ubat kencing manis )
seterusnya dia kene mengambilnya 2 kali lagi
sebelah petang & malam..


9/12/2014
Hari ke 2 rawatan.


DAN SETIAP JADWALNYA TEPAT
PADA WAKTUNYA..


Sebelum melanjutkan rawatan ke 2
biasanya pesakit akan di pereksa terlebih dahulu
untuk mengetahui perkembangan yang ada
setelah rawatan pertama..

"Pagi tadi Alhamdulillah Bonda ada ereksi ( Kembang- kembang sahaja.. )

Selesai rawatan ke 2
bonda menambah dos ubatnya sebiji sahaja lagi
dan memesan agar dia mengambilnya
sebelah petang dan nak tidur malam.








Sekedar gambar hiasan sahaja...
 





10/12/2014
Hari ke 3 dan rawatan terakhirnya.

Masuk kebilik rawatan dia sudah tersenyum simpul
belum sempat bertanya dia memberi tahu
terlebih dahulu..




" DIA BAGUN 2 PAGI TIDAK KENDUR2
KERAS BETUL2 KERAS.. SAMPAI SAYA TAK BOLEH TIDUR
HINGGA KE SUBUH..."




HAHAHAHAHAHA........


" Selamat berbahagia ya Ustaz nan budiman..
Alhamdulillah Aamiin. "








Salam semesra kasih ku nan abadi
     Ummul Hanna AlHannah

Jumaat, 19 Disember 2014

Ku simpan dendam didalam diam....

Akhirnya dia datang juga
setelah sebulan jadwal temujanjinya diatur
ditemani sang permaisurinya
yang begitu ramah mesra
perjalanan dari penghujung utara
untuk sampai ke pingiran Kuala Lumpur
mengambil waktu yang agak lama juga
untuk tujuan rawatan ini
dia suami isteri telah pun merihatkan
fazikal dan mindanya sehari awal
sebelum kebilik rawatan bonda..
( inilah yang terlebih baik bagi pesakit2 luar Kuala Lumpur )







( Gambar hiasan sahaja )







Mereka berdua begitu berterus terang
keteranganya juga...
dia telah mengikuti blog amalanbonda
ini sudah lebih 5tahun
dia tahu setiap cerita yang ada.
cuma waktunya saja
baru dijodohkan untuk bertemu bonda
bekas seorang pemain ragbi
ada masalah tekanan darah tinggi
( 7 tahun mengidapnya dan bergantung dengan ubat hospital )
mujurnya...
dia tiada masalah kencing
Alhamdulillah.







Menyimpan dendam didalam diam... ( Gambar hiasan sahaja )






Satu kepahaman yang dimiliki oleh seorang isteri
yang wajar diberikan pujian
berusha bersama kearah kebahagian bersama
disebabkan gejala ini mereka tidak ditakdirkan
mempunyai zuriat,
Lantaran kasih sang isteri
maka " Ku simpan dendam di dalam diam...
7 tahun didalam permasalahan bukan 7 hari atau seminggu
cuma tahap kesabaran yang jitu saja
yang menyelamatkan rumah tangga mereka
yang ternyatanya 5 tahun mereka TIDAK ADA APA_APA..
bangun rebah.. tidak sempat pun dicecah !
dan akhirnya 2 tahun kebelakangan langsung
patah terkulai layu lesut dan lesut...


Bangun Pagi pun langsung tak ada...




Usia baru 37 tahun..
Cuba tanyakan kepada diri anda
andai terjadi begi bagaimana ?






Hari kedua rawatan ...

Setelah selesai rawatan pertamanya semalam...
dengan bekalan ubat yang diberi dan dos yang arahkan
dia mengambilnya berserta gan ubat sapunya..






Mereka melangkah
di hari kedua rawatan
dengan penuh GAH dan berkeyakinan..



" Bagun pikul 5 pagi tadi bonda
keras betul tidak turun2 dalam 2 Jam.."








Anda Tunggu apa lagi ?
Dan BILA lagi  ?






Salam semesra kasih ku nan abadi
     Ummul Hanna Alhannah